torsdag, juli 16, 2009

Pirrigt

Idag fyller min älskade bror 31 år! Ännu en pinne till. Önskar att jag hade kunnat vara med och fika och fira och ge honom en bamsekram. Jag älskar min lillebror, han är så fin och god. Och ger man honom en Världens Bästa Pappa-mugg, så ljuger man inte. GRATTIS, brorsan! :D

Huga! Lite jobbigt, men samtidigt också spännande, hände igår...
Som många vet så jobbar jag deltid som receptionist och vill ju gärna ha ett heltidsjobb. Tyvärr så kan jag inte få det på min nuvarande arbetsplats, och så är det ett krav från AF att jag söker heltid. Jag skickade in en jobbansökan på en heltidstjänst som receptionist för ca 2 månader sedan och tänkte inte så mycket mer på det. Igår morse ringde dom och ställde lite frågor och bad mig sen att komma på en intervju. Men! Det är inte ofta man blir kallad, eller överhuvudtaget syns i mängden av alla sökande, så det kändes faktiskt riktigt kul, bara att ha blivit sedd. :)
Nu ska jag alltså imorgon vara på en intervju kl 8.15. Får se hur det går då.

Var idag och jobbade, efter en sjukskrivning som var nödvändig. Det var lite segt. Inte mycket folk som var i farten idag, men då och då dök det upp några trevliga människor. En kvinna ställde en massa frågor om Rostedts produkter och det var riktigt kul att få mer tid att berätta om dom. Det resulterade i att hon köpte 4 produkter och tackade så mycket för all hjälp och all information, och att hon tyckte jag var så duktig på mitt jobb. Sånt lyfter en alltid och gör ens dag! :D

Mmmm... Idag åt vi till middag något som är typiskt tornedalskt, tror jag. Det blev dopp-i-kopp med färskpotatis och gravad lax. Jag älskar det! Det är sommar för mig. :D

Jag ska väl ta och fundera på att hoppa i säng. Måste väl hinna med lite skönhetssömn så att jag ser fräsch ut imorgon. Måste ju upp tidigt för att hinna duscha och grooma mig innan kl 8. Natti, natti.

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar hängmatte bild! Har du tagit den?
    Hoppas du får en fin fredag :) och sug åt dej beröm från kunder, det mår man bra av!

    SvaraRadera
  2. Jag har hallit tummarna for dig hela formiddagen. Hoppas intervjun gick bra. Nar jag laste om dopp-i-kopp och lax sa blev jag valdigt sugen....man kanske maste aka till affaren...

    SvaraRadera