lördag, september 06, 2008

Hmmm... Kommande resfeber?

Tror jag håller på att drabbas av resfeber... Mitt huvud snurrar fullt av tankar om vad man behöver med på resan nästa vecka. Vi blir borta en vecka och det är kläder jag funderar mest på. What to wear..?

Sol-och-pool-kläderna är ju inga problem. Bikini, bikini och boardshorts. Men det är det andra... Andra shorts att ha annars (bl.a. då man strosar på gatorna) och kanske en kjol. Äger ingen bra kjol. Linnen, toppar och andra överdelar är inga problem, inte heller flip-flops, sandaler och andra skor. Det har jag också.

Ska köpa pads med nagellacksremover från Mavala, dom har världens mest praktiska dosa för resa. Behöver nog också köpa en flaska med lite högre solskyddsfaktor från Hawaiian Tropic för dom första dagarna i solen, det köper jag på jobbet.

Men sen tror jag inte att det är något annat som jag behöver. (Skulle det vara något jag missat, misstänker jag att mamma har med sig det. Ha!)
Jag har allt jag behöver till håret sen tidigare. Man får inte glömma solskydd och vård till håret! Då slipper man tråkigt hår när man kommer hem och man är snygg på semesterfotona. ;)
Har inga planer på shopping i Bulgarien, ska visst inte heller finnas så mycket...

Jag börjar jobba kl 12 imorgon. Funderar på att kanske ta en tur till Birsta innan jag börjar. Enda stället man kan handla på på söndagar, då jag själv jobbar, när allt i stan är öppet. Får nog hänga på låset om jag ska till Birsta, så jag hinner med mig... Jo, ska nog ta en tur.
På måndag måste jag till Forex och växla lite pengar.
Det är så kul att planera inför en resa! :)

3 kommentarer:

  1. JAg har varit till Bulgarien nar jag var 12, (under kommunist tiden). Det fanns hart brod och konserver att kopa i alla affarer!! Lite annorlunda nu kan tankas. Kommer ihag att beachen var jatteharlig, var ocksa pa grillfest dar det serverades tagtradsbrannvin (en specialitet) och mamma blev pa pickalurven efter ett glas. Toalettpapperet fick man betala for varje ruta och det var rosa och foll sonder for det var sa tunt!! Vilka minnen. Pappa gav alla staderskor dricks, typ 5 kronor per dag (jattemycket pengar for dem pa 80-talet) sa vi hade superbra service. Oh vad avis jag blir, jag vill ocksa aka till solen. Ha en super resa och ge din mamma en stor kram fran mig! Hoppas att du lagger upp lite bilder efterat, det skulle vara jattekul att se hur det ser ut nu.

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja, det ska bli intressant att se hur mycket som är sig likt. ;)
    Du kan se fram emot massor av bilder, kameran ska sitta fast som ett bihang.
    Ska tvinga kära mor att ställa upp också, hon vill aldrig vara med på foto... :/
    Det ska bli härligt att få lata sig i en vecka i solen med mamma och syrran. :)

    SvaraRadera
  3. ja men det är ju olle :D min lilla fotomodell ju ;)

    SvaraRadera