söndag, september 21, 2008

Skön lat dag

Idag har jag haft en välbehövlig skön och lat dag. Känner mig mycket bättre redan vad gäller förkylningen, men har brottats med en jävulsk huvudvärk som till slut gav med sig.

Vi satt och latade oss i soffan hela dagen fram tills 15-tiden då gav vi oss iväg till Birsta och Panduro. Var tvungen att köpa lite mer material till korten jag håller på att göra.
Efter det åkte vi ut till svärmor för en traditionell söndagsmiddag. Och det var en grymt god middag vi bjöds på! Minns inte nu vad den hette, men det var en grym gryta gjord på lamm, koriander, ingefära, vitlök, chili och spiskummin. Detta serverades tillsammans med bulgur och en tomat och fetaost sallad. Mumma!

Efter lite efterrätt (vår nya favoritglass, ICAs vaniljglass med mangorippel) och kaffe begav vi oss hemåt. Har sen vi kom hem suttit och tillverkat kort på löpande band. Det värker i ryggen och jag tar en liten paus. Måste få klart dom snarast, inte så länge kvar till vårt event. ;)

Älskade Leeloo, vår svarta lilla kisse,
är trött och hon sover uppe på ryggstödet på vår fåtölj (IKEA Lunna), när hon sover ganska djupt trillar hon ner från den. Det är så sött och hon har hunnit med det ett par gånger redan. Haha! Hon är för kul!
Det är vår gammtants specialité, trilla av möbler hon "balans-sover" på. ;)

Nej, nu ska jag fortsätta och sen gå och lägga mig. Ska upp och jobba imorgon. Toodles.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar