torsdag, september 18, 2008

Sammanfattning: Bulgarien

Min kära mor bjuppade min syster och mig på en solresa till Tsarevo, Bulgarien, och resan gick av stapeln 10 september. Min egen resa började på morgonen kl. 07.55 då jag satte mig på bussen upp till Luleå för att möta upp dom där kl. 16.25 då jag skulle vara framme.
Efter en lååång stund på rumpan och 2 filmer senare (varav den andra filmen visades 3 ggr i följd!) var jag äntligen framme. Jag mötte upp dom och vi drog ut till Kallax.

Flyget vårt var försenat, men inte länge så allt kändes OK. När flyget landat 3 tim och 25 min senare sattes vi på en buss (yipiii...) till Tsarevo. Satt på arslet ytterligare 1 tim och 15 min och detta var en bussresa utan dess like...
Ett fyllegäng härjade om rökstopp och en annan joker tyckte han skulle dra vitsar för hela bussen, som inte ens var roliga för övrigt. Kaos!
Jag var fast i min egen Sällskapsresan-mardröm!
Klockan var 00.30 innan vi till slut checkade in på hotellet och vi krashade i sängen direkt då vi kom upp i rummet.

Nästa morgon möttes vi av strålande sol och efter frukost var det snabbt på med bikinin och ner till solstolarna. Vi åt en lätt lunch på rummet och sen solade Stina och jag vidare. Åt en god middag och drack en hel del drinkar innan vi krashade i sängen igen.

Nästa dag såg likadan ut, förutom att vi åt middag inne i byn (jag provade på Battered Shark, jätte gott!) och handlade med oss super gott bulgariskt vin, Sofia, som vi drack på rummet innan det var dags för poolbaren igen...
Och vi var lyckliga. ;)

Den tredje dagen var fin på morgonen, fast det var oroväckande mycket moln. Nå, vi låg ute och solade fram till lunch. Sen var vädret för tråkigt så vi drack av vårt goda vin och åt middag nere i poolbaren igen. Vår servitör, som vid detta lag alltid lämnade drinklistan kvar på bordet, servade oss som tusan för han hade upptäckt att vi var generösa med dricksen och inte jobbiga (som vissa andra).

Fulla av förhoppningar om en bra morgondag (vad gällde vädret) vinglade vi upp på rummet igen. Efter ett tag var det jordens åskväder utanför! Vad hände? Det blixtrade och dundrade i ett utanför vår balkong på fjärde våningen i säkert en timme. Stina och mamma tyckte inte att det var lika spännande med vädret som jag tyckte. Dom låg och kramade och tröstade varandra i sängen. :)

Vid det här laget hade vi konstaterat att det bara var TYSK eller bulgarisk TV på satellit-kanalerna... Jag skulle plocka fram min iPod så jag kunde koppla den till TV:n så vi kunde kolla på film med engelskt tal.
Gissa om jag blev chockad då jag upptäckte att den har blivit förstörd! Aaaa! Hade råkat klämma den då jag satt in den i kassaskåpet.
Min älskade måste-ha-pryl...ruined...
Nå, den fungerade fortfarande och jag skulle koppla in den. Då upptäckte vi att TV:n var så pass gammal att det inte gick att koppla in några elektriska gadgets i den, förutom en gammal VHS-spelare... SUCK!

Fjärde dagen regnade det heeela dagen. Vi spelade en massa kortspel och satt fängslade på rummet. Åt middag i poolbaren, under ett uppehåll. För att kunna somna drack vi lite drinkar innan vi gick upp och somnade för dagen.

Femte dagen såg likadan ut,
förutom på eftermiddagen. Då gick vi in till byn så att vi fick röra på oss och käkade. Tre timmar hade gått sen vi lämnade rummet när vi var tillbaka i misären och kortspelandet på rummet. Vi hade trots denna dag roligt. :)

Inte mycket variation resten av vår vecka, utan den såg i princip likadan ut... Trots otur med vädret så var det skönt med semester. Det var riktigt kul att spendera tid med mamma och syrran. Vi ska göra en liknande semester längre fram igen. Inte lika sent på säsongen bara. :)



Första bilden t.v. är vårt rum efter några dagar. Stackars städerskan... Andra bilden är på poolbaren (sista kvällen). Sista bilden är på syrran och mig i just poolbaren efter några drinkar, även detta sista kvällen. :)

Det kommer lite mer bilder längre fram, då jag får några av syrran, dessa var vad jag hade att bjuda på nu. :)
Använde inte min egen kamera alls..! Bara mobilen och mammas lilla kompakta digikamera.

Väl hemma i Sverige igen. Pappa hämtade oss på Kallax och vi gick och käkade innan dom lämpade av mig på tågstation. Kl. 21.12 gick mitt nattåg mot Sundsvall. Där bäddade jag ner mig nästan direkt och somnade på en gång.
Kl. 04 började jag vakna stup i kvarten, var rädd att jag skulle missa Ånge-station där jag skulle vidare med anslutningståget...

När jag skulle försöka baxa ner alla grejer, utan att väcka dom andra i hytten, från min bädd högst upp råkade jag klämma min arm på ett underligt sätt i stegen. Det resulterade i detta blåmärke som säkerligen kommer synas än tydligare imorgon...
Det gjorde ont så in åt helvete!
Inte nog med det, tåget blev stående i Bräcke (ca 15 min från Ånge) för länge så att vi missade vårt tåg vidare. Argh! Någon drogad idiot som Polisen var tvungen att hämta bort från tåget var orsaken.

Vi fick åka vidare kl. 07.45 med buss till Sundsvall. Kl. 10 var vi framme!
Det var ju bara 10 mil för tusan! Busshelvetet stannade på varenda liten hållplats i varenda liten håla efter vägen... Suck igen...
Danne hämtade upp mig på busstation och det var så skönt att vara i hans armar när jag till slut var framme. =)

Har myst med kissarna i soffan hela dagen och tittat på TV.
Så härligt med odubbade program! =)
Nej, nu får det vara färdig skrivet. Detta inlägg var låååångt...
Om du fortfarande läser - kudos till dig!

På återseende! ;)

3 kommentarer:

  1. Wuhuuu! Jag klarade det! :D

    SvaraRadera
  2. Å ja meeed=) Haha!! så roligt att läsa om när du fick ÄRAN att åka bussen från Ånge.. Tänk att jag suttit på den bussen varje dag i drygt 2 år =) Hihi!!! Varenda håla och ingen hoppar på =) Imorrn blir det roligt iaf. Kul att få gå ut å käka=) Jag har saknat dej!!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Väldigt kul att du tycker om bilderna! Det uppskattas väldigt mycket!

    SvaraRadera