tisdag, juli 08, 2008

Inspiration till köket o annat stuff

Jag vill göra om i köket så att det kan bli så bra som det bara är möjligt... Sitter ute på balkongen och letar inspiration. :)
Solen gassar på, så det blev lite lapa sol, som planerat. ;) Men jag måste snart ta itu med städningen, så det är gjort innan sambon kommer hem. Han ska annars lägga beslag på min uppmärksamhet och tid, samt vara i vägen. Därför vill jag ha det gjort innan han slutar vid 17-tiden. ;)

Tacksamt nog ska han laga middagen ikväll. Han hade smakat ngt gott som en arbetskollega till honom haft med sig igår och bestämde sig för att prova kocka ihop det idag. Det var inte så avancerat, men ändå... Meddelar om det var det ikväll. :)

Tillbaka till köket. Framför allt vill jag hitta nya gardiner som är lite mer somriga. Kanske lite "sent" att komma på det nu, men vad ska man göra? ;) Hitta denna fina kudde (t.v.) på Åhlens hemsida, tyger heter Alice. Tycker det var ett underbart mönster med härliga färger. Har jag tur, finns det på metervara. Isf ska jag, då jag får pengar, springa dit och köpa mig tyg så jag får ihop till en kappa. Kanske också ska ta lite extra så man får fina bordstabletter och en liten bit att rama in.

Efter kl. 16 ska jag ta mig till ICA. Har fått ett packet från Bluebox. Tjohoo!
Jag beställde grejer där ifrån igår och dom kom redan idag! Att dom är snabba med leverans. Betyg: A+ Jag beställde dessa grejer, på bilden nedan, och en Välkomme-till-världen-present till lilla Thea. Vad, det får ni veta senare. Jag vill lämna över den personligen då jag åker upp och hälsar på henne. Längtar! Plastbagen, från Miso Pretty, är perfekt för att bära bl.a. matlådan i. Lätt att skölja ur om saker skulle läcka ut och lite storlek mindre än andra stora plastbagar jag har.
Haha! Ytterligare en anledning att utöka väsksortimentet. Vad glad D ska bli. ;)


Bildmontage av mig med bilder från Bluebox.

Det var allt för nu... Nu blir det städa av!
Det blir en himla massa bloggande då jag är ledig... *tihi*

2 kommentarer:

  1. Hoppas att morsan och farsan skickar foton från idag då Thea kom hem till brorsorna. Om inte så så säj till så får Åke skicka dom på din mail!!!!/elli
    JAAg är så glad!!! Hon är så söööööt!!!
    Lik Davve tycker jag!!!!

    SvaraRadera
  2. Det var en snabb leverans! Vilka fina saker du har beställt, kram Sandra

    SvaraRadera