fredag, juli 25, 2008

Semester update

Inget nät i huset där D och jag huserar(!), därför inget bloggande... Men nu finns lite tid då jag nu befinner mig hos mina föräldrar och har tid att skriva lite. :)

Vi har snurrat runt i stan och hälsat på familj och folk. Var häromdagen på väg till farmor och farfar, men då åkte min farfar in på sjukhus igen, så det blev inget av det. Fick nyss höra att även min farmor åkt in. Hon har tappat mycket ork av farfars dåliga hälsa, men får förhoppningsvis mer info så fort pappa kommer hem. Hoppas att det inte är allt för allvarligt...

Ikväll ska vi och grilla hem till brorsan. Det är en del folk som ska dit och vi blev också bjudna, så då passar vi på. :) Igår rensade syrran och jag bort en massa skräp hemma hos mamma och pappa. Vi hann bara ta köket (för där är allt bråte) och ska fortsätta om ca 1 timme med några fler rum. Vi kastade bort totalt 5 säckar skräp. Mycket har legat kvar i skåp sen urminnes tider och glömt bort och adderats. Stina och jag bestämde oss för att hjälpa mamma att bli av med det. Det var faktiskt riktigt kul att få rensa. :)

Jag har tidigare bloggat om att jag gjort presenter till mina brorsbarn. Dom fick dom då vi kom upp så nu kan jag lägga in bilder på det jag gjorde. :)

Lilla Thea har jag inga bra foton på, så hon fick en snuttefilt och en egen 'spargris'. Snuttefilten är den till höger (beställde den från Bluebox.se) och spargrisen (ingen bild på den) är från Lagerhouse. Ett sött Love monster som är rosa.

Alla pojkarna fick varsin tavla som jag ramade in föreställande dom själva. Jag jobbade med foton jag tagit på dom i Photoshop och resultatet blev dessa:




Lille Thea ska också få en så småningom. Har en ram, likadan som pojkarna fick, som är reserverad till henne. Den kommer den dag då jag har ett roligt, passande kort. *hihihi*

Imorgon fyller lilla Vilmer år! =) Vi ska väl försöka hinna dit på förmiddagen och hälsa på och gratta honom. Kanske ska han få sig en liten present också..? ;)

Efter det ska vi kanske börja röra oss norrut mot Alta i Norge. Vi ska upp dit och hälsa på Dannes pappa i ett par dagar. Vi hade planerat att åka upp på söndag, men vi tänkte att det kanske är lika bra att åka en dag tidigare så kan vi ha en köra-paus-dag i Haparanda innan vi åker nedåt igen.

Nej, nu ska jag nog ta mig en bit mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar