torsdag, juli 31, 2008

Tillbaka i Sweden igen

Kvällen innan vi åkte till Norge var vi ju till Twin City Festivals i Torneå. På vägen dit ringde plötsligt en gammal vän, Anneli, och undrade om jag var på väg dit. Döm om min förvåning - jag kan inte komma ihåg när vi träffats sist..! Vad som gjorde det hela än roligare var att även Charlott och Josse var där! =D Får inte glömma Linda. Här var Club J.A.C.K. (vår topphemliga klubb med följande medlemmar; Josefina, Anneli, Charlott och Katja) helt plötsligt åter samlade efter mååånga år. Wohoo! Vad kul vi hade den lilla stund vi hann träffas och surra. Det är som att all tid som förslutit sen sist knappt märktes - och det på ett bra sätt. ;)

Vi åkte på söndag morgon till Talvik, utanför Alta, för att hälsa på D:s pappa. Där hände en massa grejer på dom tre dagarna vi var där; vi åkte upp till Nord Kap och Hammerfest, vi trampade hö i en silo (enligt gammalt tradition) och tankade bensin i en Dieselbil(!). Det sistnämnda var ett riktigt äventyr eftersom vi befann oss i Hammerfest kl 20 på kvällen, utan möjligthet att ta oss tillbaka till Talvik själva, då bilen vägrade starta... Som tur var är Dannes pappa en riktig fixare och tog en trailer för att baxa upp bilen på, och kom för att hämtade oss. Vi stöp i säng då vi kom hem kl 02 på morgonen.

Det kommer lite bilder, från vår resa lite senare, då jag för över bilder från kamera till dator, kanske i helg. :)

Imorgon kommer vi att bege oss hem åt. Nu ska vi åka och hälsa på farmor och farfar. Farmor har nu också fått komma hem från sjukhuset (dit hon åkte in igår igen). Dom börjar bli så skröpliga och gamla, dom små liven... Vi ska möta upp Familjen T där, det blir kul att dom också kommer, så hinner jag umgås lite mer med dom innan vi ska åka. Vad jag kommer sakna alla!

Det var allt för nu. Men här lever vi iaf. :) Toodles!

1 kommentar:

  1. Vad roligt för farmor och farfar att ni alla hälsar på dom. elli

    SvaraRadera