onsdag, juli 09, 2008

The Jane Austen Book Club

Startade även denna morgon med mackor, kaffe och en film. Slapp dessutom ha 'dåligt samvete' eftersom det var mulet, regnit och allmänt trist väder.
Med andra ord, perfekt sitta-inne-och-mysa-och-se-film-väder. :)

Idag satte jag igång filmen The Jane Austen Book Club. Den var precis vad jag önskat mig. En film om olika relationer, drama och romatik, utan att vara tung. Helt klart sevärd. Så tjejer, kom igen, se den! :)

Det fanns en repik, ett uttryck, i filmen som jag föll för. The world is an english village, dvs. världen är liten. Väldigt passande med tanke på var Austens böcker utspelade sig. :)
Efter filmen fick jag lust att införskaffa mig alla Austens böcker och läsa dom på en gång. Kanske startar med det efter att jag läst ut Luftslottet som sprängdes och sista Harry Potter-boken. ;) Som jag förövrigt dragit ut på, eftersom att jag inte vill att magins värld inte ska ta slut... :)

Nu funderar jag på vad jag ska hitta på härnäst. Jag har en idé på presenter till mina brorssöner. Måste ju ha det till alla barnen när jag åker upp. Men jag ska inte nämna mer just nu, för deras mor läser min blogg. ;)
Ja, jag ska nog ta itu med det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar