fredag, juli 18, 2008

Trevlig fredagkväll

Efter att jag slutat jobba åkte D och jag till ICA för att handla lite kök och annat vi behövde. Det blev Nacho-tallrik. Mumma! Jag gjorde en jätte laddning guaccamole, köpte salsa och gjorde taco-köttfärs. Åt detta tillsammans med kidney bönor och nachochips (såklart) och en kall öl till. Åh! Så gott det var!

Vi satt och mumsade i oss maten framför TV:n då vi såg 88 minutes med Al Pacino. Den var en besvikelse, hade större förväntningar på den...
Jag kom aldrig riktigt in i handlingen och det fanns en hel del detaljer som jag störde mig på.
Men det som var bra med den var att vi köpt den på Blu-ray - AS BRA bild! Jag har inte vant mig vid att se allting så stort och knivskarpt än. ;) Vi hade en mysig kväll ändå med film och god mat. Nice.

Pojkarnas presenter blev klara idag. Det ska bli kul att ge dom, hoppas att dom kommer gilla dom. Hmmm...jag har alltid kallat brorsans ungar för pojkarna, för att dom är fyra pojkar. Nu har ju lilla Thea kommit in i bilden, vad ska jag då kalla hela gänget; Mattila-barnen, kidsen, gullungarna eller kanske bara Dom 5..?
Vad tycker ni? ;)


Nu är det dags att börja göra mig klar för sängen, upp och jobbar imorgon också. Efter det ska jag snabbt hem och börja packa och förbereda lägenheten på att vara ensam fram till 1 augusti.
Vi drar upp till Haparanda på söndag morgon, kissarna får också följa med oss upp. Dom ska få vara ute och leka lite, om dom vågar. Smulan är inte så pigg på det, men Leeloo tycker det är super kul att få gå ute och strosa och jaga fjärilar. Smulan gillar inte själva utelivet och Leeloo är lite reserverad vad gäller selen, men glömmer bort den efter ett tag. ;)

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar