måndag, april 27, 2009

Början till magsår?

Jag HATAR straffar, det är det värsta. Jag kan bara INTE titta! Jag gick ut i köket och lyssnade på mannens reaktioner och fick höra hur det gick... All sådan stress är inte bra för magen och jag kan bara föreställa mig att det är något som kan liknas vid magsår. Inte gick det ju bra heller, men det var en underhållande match, trots en jobbig andra period. Nå ja, då tar vi nya tag igen nästa match, Tre Kronor. :)
_ _ _ _ _

Har jobbat idag och dagen gick snabbt. Till middag gjorde jag en mexikansk soppa som jag hittade bland Leilas recept på recept.nu. Den blev supergod och vi åt den tillsammans med lite Turkisk yoghurt, guacamole och nacho chips. KANON! Älskar mexikansk mat. :)

Sen väntade alltså hockeymatch, Sverige-Lettland. Det slutade ju med för-
längning och sen straffar som Letterna tog hem. SUCK! Nå, denna match gjorde ju Omark ett mål iaf. Hejja, Ötå!

Imorgon ska jag på morgonen till jobbet och få håret fixat och på plats. Lill-Katja och jag är lediga och vi ska passa på att hjälpa varandra med huvudena. Tog ur löshåret i lördags och imorgon ska det tebaks igen, efter att mitt eget har färgats. Lill-Katja ska dessutom göra en Kérastase-ritual på mig, så hon får träna lite. Det blir riktigt lyxigt imorgon. :D

På eftermiddagen ska D och jag och titta på ett hus igen, ett annat som D blev intresserad av. Får se hur det ser ut, verkar jätte fint iaf. :)
Nu är det dags att hoppa i säng och läsa de sista kapitlena av New Moon (Twilight-saga). Natti!
_ _ _ _ _

MEXIKANSK SOPPA (4 portioner)

Ingredienser
500 g köttfärs
2 st gula lökar, finhackade
2 st röda paprikor, urkärnade och tärnade
2 st vitlöksklyftor, hackade
2 msk olja
4 msk chilipulver
2 tsk spiskummin
1 l köttbuljong
1 st pressad limefrukt
300 g kokta blandade bönor
0.5 dl hackad persilja och koriander

Till servering:
Gräddfil, tortillachips, guacamole eller gott bondbröd.

Gör så här:
1. Fräs köttfärsen med lök, paprika och vitlök i oljan tills det får lite färg. Tillsätt de torra kryddorna och fräs ett par minuter till. Slå på buljongen och koka i 20 minuter.
2. Rör ner de kokta bönorna i soppan och låt det bli varmt. Smaka av med salt, peppar och limejuice. Rör ner örterna sist.
3. Servera med lite gräddfil, tortillachips och guacamole eller ett gott bondbröd.

2 kommentarer:

  1. Finns det parfymfri, luktfri, schampo som är bra??
    Jag kör ju med apotekets och "snön faller". Jäsikens vad mjäll jag får av det schampot.
    Tips??????

    SvaraRadera
  2. Aaaah vad glad jag varit hela kvallen efter att jag fick prata med dig! :)
    Det kanns verkligen att det var over tre manader sen vi pratade.

    Idag at vi middag pa ett stalle som heter Lasses, det ar en svensk kille som startat den med iden att ha svensk mat pa menyn men numera ar det utbyggt rejalt sa man kan ata thai ocksa och aven annan europeisk mat, asbra stalle. Dit ska vi fler ganger. Plus att maten har kostar ju INGENTING! Harligt! :)

    Nu ska vi sova, God natt!
    Puss och kram

    SvaraRadera