tisdag, april 28, 2009

Fullspäckad dag

Kl 10 var jag på jobbet, men inte för att jobba. Lill-Katja och jag skulle färga håret på varandra. Nu är jag alltså av med min fruktansvärda utväxt, har fått luggen klippt och löshåret i satt. Sweet! Själv färgade jag håret på Katja, det blev inte så rött som vi trodde först att det skulle bli men hon blev av med utväxten iaf. Tack Katja för allting! :D

Vi blev klara först halv tre och vid det laget var vi vrål hungriga. Vi tog oss till Åhlens-restaurangen och jag vräkte i mig två stora portioner av deras Taco buffé. Mätta och belåtna gick vi sen runt på stan och uträttade lite "ärenden", rättare sagt tittade runt på vad alla olika affärer hade att erbjuda. Jag köpte med mig ett par blå shorts att ha i sommar, men jag orkade inte prova dom så vi får väl se om jag behåller dom. ;)

Mannen hämtade upp mig strax efter kl 17 då vi skulle ut och titta på ett hus, och det är jätte fint! Det hade kommit in ett bud på det idag, så vi ska suga på karamellen över valborg och se om vi också vill ge oss in i budkriget. ;)

Efter det åkte vi hem till Ullis och hälsade på. D blev bjuden på middag, själv var jag mätt fortfarande så jag avböjde. Men jag åt två stora bitar av en nybakt banankaka - sååå god! Det var så kul att åka och hälsa på någon. Vi gör det alldeles för sällan, gillar att sitta hemma och slöa (som ni kanske har märkt). ;)

Under dagen ringde lilla Maggie! =D Det var en total överraskning! Jag har inte pratat med henne på tre måndader, sen hon och Erik åkte! 8O
Det var verkligen kul att höra hennes röst igen. Nu är dom små liven i Thailand och lapar sol. Jag är inte alls sotis..! :P
Miss you, sweetie.

Tröttheten sköljer nu över mig och jag tror jag ska passa på att lägga mig lite tidigare idag. Jobbar nu varje dag fram (även över Valborg och 1 maj) tills på måndag så jag kan behöva den lilla extra sömnen. Gäspningarna tätnar, nu gäller horisontalläge. Natti.

3 kommentarer:

  1. Får man inte se bild på huset ;). Visst är det kul att gå på visning, men det är lite tidskrävande. Vi ska också titta på hus när vi kommer ner till NC. Här är det snöstorm?! Fruktansvärt!!

    SvaraRadera
  2. det var så lite så. Skönt att få håret gjort. Man såg ju hemsk ut ;D

    SvaraRadera
  3. Heeej!
    Hahaa, inte glommer man mig i forsta taget heller :D

    Hahaa, jag har provat pa fotmassage och det ar helt underbart, jag som ar kittligast i varlden under fotterna klarade av det. och sa har jag gjort en pedikyr ocksa men det fick jag bara ont av sa jag far se om det blir na mer sant :P
    Manikyr ska jag dock ga pa om nagra dagar, mina naglar ska bara fa vaxa ut det sista :)

    Idag har vi legat i poolen hela dagen, guppat runt pa badmadrasser och det ar sa javla skont :) Vi umgas med vara grannar, det ar verkligen jatte roligt att vara med nagon, och vi sager hela tiden till varandra att vi har det ganska bra anda ;D

    Dock tycker jag att du och jag och mamma ska aka hit, maten ar varldsgod och det finns sa mycket krafs att titta pa att vi nog skulle kunna ha hur roligt som helst. Jag tror vi maste fundera pa det, kanske monica och stina ocksa kan folja! Hur kul skulle inte det vara? :)

    Och sa lar vi oss pruta ocksa, det ar skit kul, jobbigt ocksa, men kommer man igang sa ar det kul :) Idag ska jag ge mig ut och pruta pa en klocka som jag har spanat in :)

    Puss och kram saknar er!

    SvaraRadera