måndag, april 20, 2009

Ingen hemlighet längre

D och jag har tittat på ett hus som var heeelt perfekt! Eller ja, nästan. Det hade blivit det om vi hade renoverat och gjort ett helt nytt kök (det var riktigt sunkigt) och byggt ut vardagsrummet. Det var perfekt placerat och tomten var allt man kunde drömma om. Vi var helt begeistra-
de efter att vi sett det och var väääldigt intresserade av att lägga ett bud.

På lördagkväll satte jag mig och börja läsa igenom besiktningen på huset som Anticimex hade gjort och mina varningsflagg höjdes. Fuktrelaterade skador både i krypgrund och på vinden... Aj, aj, aj. Nå vi gillade fortfarande huset och funderade på att begära att man gör en djupare undersökning, som var rekom-
menderat. Och skulle det inte vara alltför jobbigt att fixa så kanske ändå...
Men efter att ha pratat med pappa och Hans (Evas guuube, och snickare) så blev vi starkt rekommenderade att inte ens fundera på saken, hur underbart läget än var.

Alldeles för en liten stund sedan fick vi ett sms att det lagt ett bud, 1 mille. Aldrig i livet att vi kommer fundera på det längre! Det kommer att säkerligen totalt kosta MINST 1½ milj. innan alla reparationer och nytt kök är gjort, och räknar man in all tid det kommer att ta... Nej, vi får helt enkelt leta vidare.
Bara det inte varit fuktskador så hade vi hängt med. Det var underbart...

5 kommentarer:

  1. Fan oxå! Då kan jag packa upp min väska... Hade ju tänkt komma och bo där i minst 5 veckor ;)
    Nå, jag kommer ändå en sväng i sommar!

    Kram på er!
    /Kristina

    SvaraRadera
  2. En mille för mögel! Har de inte läst besiktningen,man kan ju undra vad de tänker?

    Eva

    SvaraRadera
  3. Ja, vi undrar detsamma...
    Jag hade kunnat tänka mig att ge 500 000 för det, OM det hade funnits en CHANS att få huset fuktfritt. Skulle väl ha kommit upp till 1 mille totalt efter alla reparationer + andra utgifter såsom dubbel hyra under perioden, nya köket o.dyl. Undar vad det är för människor som lagt det budet egentligen???

    SvaraRadera
  4. Men så synd. Tur du börja läsa besiktningspapprena.
    Fast jag såg ju i min fantasi att ni bodde redan där. Nåväl det var inte meningen att ni skulle ha det!!!

    SvaraRadera
  5. Vart låg huset nånstans? :) Duvet, vi har ju haft en massa rättsfall och skit med fukt i krypgrund och vind, så jag håller med om råden du fått! Avstå! :)
    Carro
    http://www.carrobergqvist.blogg.se

    SvaraRadera