lördag, april 11, 2009

Surfat ikapp mig

Nu har jag kollat mailen, läst bloggarna och nyhetssidorna. Så där ja, då har jag iaf surfat ikapp mig på det jag missat.

Vad som hänt sen sist:
Vi kom fram till Haparanda i torsdags vid halv nio. Fram till läggdags satt vi och surrade med päronen, svärfar kom också förbi. Syrran kom också och hon var lite rund under fötterna. ;)

Gårdagen spenderade vi nästan hela dagen i Mattila med brorsans familj. Det är ju så kul att träffa alla barnen! Denna gång började Thea INTE att gråta då hon såg mig. Ett tillfälle lyckades jag med det, men det behöver vi inte gå in på. ;) Sen åkte vi till Golden Flower i Torneå och köpte varsin pizza, den jäste imagen på mig hela kvällen och även vid läggdags. Åt alldeles för mycket...



På kvällen såg vi två filmer; Yes Man och Marley & Me. Gillade båda filmerna. Yes Man var självklart mycket underhållande, som Jim Carreys filmer oftast är och det blev många skratt. :)
Marley & Me var den filmen som berörde mig mest och, som alltid, då man får följa ett djurs liv så blev det många tårar på slutet. Men den var jätte skojig, fint porträtterad och hade allt som en bra film ska ha. Mycket sevärd film!
En av Jennifer Anistons och Owen Wilsons bästa, lätt.
Den boken vill jag nog läsa...

Får se vad som ska göras idag. Det är ganska skönt att inte ha en massa planerat. Men D funderar på om han ska åka och simma, själv är jag sugen på att flanera i gallerian i Torneå. Ska höra efter vad som planeras runtom. :)

Måste nog logga in på Fejjan och uppdatera lite där också tror jag. Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Yesman tycker jag var helt klart bland det roligaste jag sett :D

    Idag har vi cyklat runt i adelaide :) Sen stekte vi pannkakor och tittade pa sex and the city. Hander inte sa jatte mycket har under pasken, MEN HALLA DAR NU MEDAN JAG SKRIVER TILL DIG SA KOMMER ETT HELT BASKETLAG IN GENOM DORREN ;d
    Hahaa, E ar och ringer sina foraldrar, jag laser bloggar.
    Jag saknar dig, kan du forrsten fixa en klipptid till mig till jag kommer hem? :)

    kraam

    SvaraRadera
  2. Rubert, Tuppen som mamma fick av dig, han heter Rubert ;)

    SvaraRadera