fredag, augusti 08, 2008

080808

Ja, denna dag ska visst vara en turdag enligt kineserna och numerologi.
Jag skulle kanske ha passat på att köpt mig en lott eller två? Nå ja...

OS-invigningen hade jag verkligen velat se, men har jobbat heeela dagen, så jag missade den. Finns väl ett sammandrag jag kan se. Hade faktiskt sett fram emot den... Kineserna är i sitt esse vad gäller koreografi av det slag man har i OS-invignings-sammanhang (kan jag tänka mig iaf).

Igår kväll var vi äntligen och såg The Dark Knight! Sweet! Jag älskar denna filmgenre. Hade stora förhoppningar på den och jag blev iaf inte besviken.

Heath Ledger var precis så briljant i rollen som Jokern som alla pratat om, och Christian Bale...han är utan tvekan fortfarande bästa skådespelare att gestalta Batman! Me like!

Vet inte om jag blev så begeistrad i Rachel (Maggie Gyllenhaal). Inget större intryck. OK. Aaron Eckhart var bra som Two-Face, hans karaktär hade dom gjort mycket intressant. =)

Jag tyckte inte filmen var för lång, som vissa har tyckt. Alla scener var nödvändiga för storyn och kunde inte kortas ner. Inte efter att ha sett den en gång iaf. ;) Ja, ja. Nu ska jag sluta leka filmrecensent...för det är jag verkligen inte..!

Jag har igår passerat 3000 besökare på denna lilla blogg sen 3 juni, och har i genomsnitt ca 50 besökare om dagen. Är nästan lite stolt över det. Hihihi.

Nej, nu är det dags att börja räkna kassan och förbereda för stängning kl 19. Sen går jag hem åt och lagar lite middag. Tror jag ska steka potatis, göra tzatziki och köttfärsbiffar med fetaost i... Mumma!



23:37

Sitter och slötittarMonkKanal 9 och väntar in Frasier. Får se om jag orkar så länge. Måste ju gå och lägga mig i någorlunda tid - jobbar imorgon...

Tittade på sammandraget av OS-invigningen tidigare ikväll. Helt otroligt vad kineserna kan utföra vackra och otroliga konster! Det var överlägset den bästa invigningen jag har sett (och kommer ihåg). :)

Fyrverkerierna var "mind blowing"! Otroligt elakt mot naturen, men ack så vackert! Jag bara älskar att se på fyrverkerier, men jag avskyr allt som innebär med dom... Snacka om konflikt i hjärnan. ;)

Det var vid flera tillfällen under invigningen som allt hår på kroppen stog rätt upp under ceremonin. Woooowww.

Läste ut sista boken i Millenium-triologin, Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson, idag. Jag måste säga att jag tyckte alla böckerna var riktigt bra. Förstår varför folk läser dom som tokiga. :)

Ska börja läsa på James Pattersons bok, En 2:a Chans, ikväll. Har inte läst några tidigare. Hoppas dom är bra. Det borde dom ju vara iaf, gillar ju tv-serien Women's Murder Club som är baserad på hans böcker. ;)

Det var allt för idag. Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar