onsdag, augusti 06, 2008

"Kolsyra hemma inte klimatsmart"

...är rubriken på en av Aftonbladets artiklar.
Du kan läsa den här.
Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det här...
Jag har haft en uppfattning om att det är både klimatsmart, smart för armarna (då man slipper kånka på extra kilon kolsyrat) och ekonomiskt, att använda min SodaStream. Dessutom så tycker jag inte att det är en så märkbar skillnad på att dricka mitt eget kolyrade kranvatten jämfört med Spendrups Loka. Dessutom så finns det mängder med mineralvatten i handeln som inte heller är klimatsmarta...

Jens Spendrup, på Spendrups, kanske ditt kranvatten smakar mycket klor, men i Norrland är vattnet i så bra kvalité att det smakar som det bästa och renaste vatten från skogarna hemma. Du behöver inte dissa alla andras kranvatten bara för att ditt eget smakar purk.

Det är svårt att få allting klimatsmart, ekologiskt och organiskt från sin lokala leverantör... Men vad vet jag? Har väl inte forskat ordentligt om den saken.

Men min SodaStream blir då kvar hemma hos mig och många liter kolsyrat kranvatten kommer den att få producera.

2 kommentarer:

  1. Har du haft skojsigt under veckqan???/elli

    SvaraRadera
  2. Ska just skriva ett inlägg om min fantastiska dag och överraskning! (Som jag misstänker att du känner till...) ;)

    SvaraRadera