torsdag, augusti 07, 2008

En överraskande möhippa!

Men guuud vad överraskad jag blev igår! Jag börjar från början... Om jag minns allt rätt, efter att chocken lagt sig. =)

Ann-Sophie och Maggie dök upp på jobbet ca 11.30. Jag blev förvånad av att se dom, speciellt A-S, men tänkte inte desto mer på att dom kom in tillsammans. Jag visste ju att A-S skulle ha vägarna förbi S-vall på sin roadtrip genom landet. Hon var jätte fin i en Marilyn Monroe-frisyr och Maggie var så söt i sin 50-tals pin-up-look, med bl.a. korta höga jeansshorts.

När vi surrat en stund meddelade A-S att jag skulle sluta jobba nu, bli fixad i håret och få en 50-tals look och att min möhippa skulle starta nu och idag (läs: igår). Jag var högst förvirrad nu... Jag fattade ingenting..! Det var ju exakt 4 månader kvar till bröllopet..! Men som A-S sa, det går ju inte att ha en möhippa om det är -30 grader ute. =)

Efter många om och men, och tårar av glädje och förvåning, så satte jag mig i stolen och fick värmespolar i huvudet. A-S skulle även sminka mig. Då hon satte eyeliner på mig, fick jag sitta och blunda när den torkade. Jag kände att hon snurrade på stolen, och när hon sa att jag fick öppna ögonen höll jag på att DÖ! Där stog mamma och Stina! Så överraskad, chockad och glad visste inte jag att jag kunde bli! Mina tårar visste inget slut. A-S sa någonting om mitt smink, men vad brydde jag mig om det... ;)

Efter att jag var sminkad och klar, tog dom mig till Myrorna och där fick jag lite kläder att prova. Det blev en vit klänning som var en gammal uniform av något slag. Haha! Sen drog vi vidare. Det bar av till bilen och sen upp till Norra Berget för en piknik som hette duga. Mumma! Vad gott det var. Det blev lite förtäringar också, men mycket städat. :)

Efter den goda maten, packade vi ihop och tog bilen hem till oss. Där fick jag byta till andra, mer passande, skor. Vi lämnade även lite saker, som vi inte ville lämna i bilen. Sen fick jag ögonbindel på mig och det bar iväg i bilen igen.

Vi körde runt en stund, och jag tappade naturligtvis bort mig i virrvarret och hade ingen aning om vart vi skulle. När vi var framme, och jag fick ta av mig "ögonbindeln", visade sig att vi var i Nöjeshallen! Vad kul! Här åkte vi gokart, sköt på varandra i Laserdome och fick jaga mot en bildskärm. Jag var inte så duktig på dessa saker... Jag var tyvärr nästan sämst, eller sämst, och hamnade sist i ligan. Jag förlorade hela grejern. Hm! Nå, jag hade jätte skoj iaf och jag skyller dom dliga resultaten på den kvarvarande chocken.

När vi nästan var klara med skyttet, anslöt sig Tanya också till vårt sällskap! =) Hon var så himla fint klädd! Hon hade jobbat hela dagen och kunde tyvärr inte vara med från början.

Efter alla aktiviteterNöjeshallen, och svetten hade lagt sig en aning, var det dags att röra på sig igen. Då drog vi in till stan och gick till tivolit och öl-tältena vid Selångersån. Först fick jag sockervadd! Min favorit på tivolin! Sen satte vi oss i ett öltält i den gassande eftermiddagssolen och njöt av bl.a. en kall cider. Här kom även svärmor in i gänget! =) Hon hade slutat jobba, tagit hand om Tippan och kunde nu vara med resten av kvällen.

Vid 18.30 drog vi till O'Learys med hela glada gänget för att äta god mat. Här blev vi sittande resten av kvällen; surrade, skrattade och myste. Strax efter åtta kom även Sanna och käka med oss! =D Hon hade precis kommit hem från Sthlm, så hon fick äta middag med med oss. Jag tror inte vi pratade sönder henne. ;)

Strax efter 22 var det dags att dra sig tillbaka. Då drog vi alla hem åt, vi skulle ju jobba nästa dag. Mamma och Stina skulle köra hem på morgonen därpå (läs: idag). Dom sov hemma hos oss, så vi surrade ju en stund till innan vi la oss för natten, måste ju berätta allt för Danne. Han blev ju lite besviken på mina resultat.. Speciellt på gokarten. Men, men... ;)

Det var några som inte kunde komma igår p.g.a. sjukdom, att dom var bortresta eller helt enkelt inte hade möjlighet. Detta inlägg var för er, så vet ni vad vi hittade på. Det var tråkigt att ni inte kunde vara med personligen. Men sånt är livet. Ett tack ska ni också ha! Kram!

Jag tror inte att jag ska ha glömt bort något... Om jag gjort det, så kommer jag isf säkerligen att skriva om det framöver. ;)

Tack ska ni ha; mamma, Stina, A-S, Maggie, Eva, Tanya och Sanna! Jag hade jätte skoj och jag kommer aldrig att glömma min möhippa!

Hoppsan vilket lååångt inlägg det blev... Bilder kommer vid ett senare tillfälle, när jag fått några av deltagarnas foton. :)

2 kommentarer:

  1. Katja; Visst är den söt?!! Här hittar du den.


    http://skelanimals.com/productgallery/collectibles

    SvaraRadera
  2. hej bruden(verkligen) jag har inte kunnat säga innan men som du vet så är jag ju här nere och kunde inte medverka på möhippan.. men jag ser och hör att ni hade skitkul! :D ha det bäst så ses vi och hörs! kram kram /elin

    SvaraRadera