lördag, augusti 30, 2008

Kalas och filmkväll

Började dagen med att duscha och fixa till mig för att åka ut en snabbis till Birsta. Man vill hänga på låset, en löningshelg, då det öppnar... Åkte ut dit tillsammans med Maggie och Erik. Jag var tvungen att köpa världens bästa deo, Biotherm Deo Pure. Min var helt slut och jag kan inte gå omkring och stinka heller!
Nu när jag introducerats denna deo, kan jag inte leva utan den. Den är helt fantastisk! Man börjar aldrig lukta svett vad man än gör. Är man dessutom känslig och det ofta kliar i armhålorna ska man definitivt prova den. Det kliar ALDRIG. Sweet!

Sen åkte jag hem, softade lite och så var det dags att laga lunch. Jag gjorde en Mexican Chili Lasagne som jag såg Rachel Ray göra häromdagen. ;)
Igår kväll gjorde jag chili (som vart kanongod!) och så slängde jag ihop lasagnen till lunch idag. Vi åt som grisar.
Ta en ungsform, varva tortillabröd, chili med kidneybönor, majs och ost. Gratinera i 175º i cs 20 min. Lätt som en plätt och hur gott som helst!

Strax innan tre åkte vi iväg för att gå på kalas, vi åkte i samlad tropp allihopa; Eva, Maggie, Erik och jag. Linnea fyllde 90 år idag, tyvärr var hon så dålig att hon själv inte kunde närvara. Men vi fikade (jätte god smörgåstårta och supergoda efterrätter), surrade lite med släkten och jag försökte leka lite med söta Leija. Det är Anettes flicka som är 9 månader gammal, hon är söt som en docka och kan inte sluta le. Jo, ibland då hon blev lite blyg i vissa sällskap. :)
Wanted
Några timmar senare begav vi oss hemmåt.
Vi bestämde oss för att se ngn film. Vi kollade Wanted. En mycket överdriven film. Men, det är ju sånt jag gillar! =D
Lite drygt 1½ timme actionfylld film. Nice. Snygga effekter och animeringar. Ganska förutsägbar, men inte så det störde. Kort och gott, helt OK film.
Klart sevärd om man gillar genren.

Nu ska jag fortsätta att se film, Edison som går just nu på 5:an. Får se om den är ngt att ha. Danne somnade redan i den första filmen, så TV:n är helt och hållet min. ;)
Toodles!

2 kommentarer:

  1. Den dära deo, luktar den ????? Eller är den diskret??????
    Så fint du fick på köksbordet!!!!!
    Snart åker ni till Bulgarien, lite avis blir jag!!!!/elli

    SvaraRadera
  2. Jag ska gå in på jala och sniffa. Hoppas hoppas hoppas att den är mild. Jag får ju åxå klåda av många deon.

    SvaraRadera