fredag, augusti 29, 2008

Mysdag

Började dagen med att inte göra något speciellt. Dricka morgonkaffet och titta på reprisen av Top Model (ja...du såg rätt). Sen började telefonen ringa, först Stina och efter det ringde svärmor. Tiden började rinna ifrån, och när jag så småningom slutade surra i telefon, tog jag itu med städningen.

När jag höll att städa som bäst kom Danne hem. Han var hemma redan halv ett! Han skulle jobba hem ifrån hade han bestämt. :) Det störde ju mina egna städplaner lite grann. Men då han föreslog att vi skulle åka in till stan och käka lunch, var jag inte svårövertalad. ;)

FÖRE städning i köket EFTER städning i köket
Bild 1. Före jag började städa i köket. Tog inte ngn överiktsbild, för ni behöver inte se hur diskbänk o.dyl. såg ut. ;)
Bild 2. Efter städning och att jag bytt gardiner. Den var lite kort för vårt stora fönster, men kappan fungerar ändå.
Bild 3. Äntligen fick vi upp korgen under brevinkastet. Nu slipper vi äntligen all post och reklam på golvet.
Sweet!


Vi åt lunch på Ming Palace, biff med tomat och friterad banan till efterrätt. Mumma! Efter det åkte vi hem igen och Maggie kom sen. Vi bestämde oss för att se en film...

Som "Lediga-dagens-film" valde vi att se Recount. Måste säga att jag tyckte den var väldigt bra! Ingen actionrulle direkt, men det var mycket som gick galet och var underligt med presidentvalet 2000... Mycket intressant och mycket sevärd.
Att Kevin Spacey och Dennis Leary spelar ett par av huvudrollerna är ju inte heller fel :)

Sen åkte M iväg och vi tittade lite mer på TV och sen ringde Ann-Sophie. Vi satt en lång stund i telefon. Hinner inte prata med henne så ofta, men det är kul att surra när vi väl hinner. Jag orkar ju aldrig sitta i telefon dom dagar jag jobbar. Hjärnan fungerar inte då på kvällarna...

Och då var vi framme vid efter att vi lagt på. :)
Nu är det alltså natta dags. Natti.

1 kommentar:

  1. Äger du den filmen? I så fall vill jag låna den. Svärmor

    SvaraRadera