söndag, augusti 17, 2008

Pilgården var fantastiskt!

Idag var Eva och jag på äventyr igen. Vi hade bestämt i veckan att vi skulle åka till Pilgården idag, så att vi skulle hinna dit och titta innan dom stänger för sommaren om två veckor. Annars blir det inget förrens nästa sommar igen.

Men vad underbart det var! Fantastisk miljö och otroligt inspirerande. Jag, min dumskalle, tog inte med mig kameran... Hur dum får man vara? Jag hade iaf mobilen med mig och jag tog massor med foton. Inte vad jag kallar direkt bra, men man kommer iaf ihåg allt fint man såg. Det är huvudsaken.

Sen vill jag att pappa ska få se hur fint man kan få det. Han brinner för sin trädgård och visst är den fin. Men han skulle nog smälla av om han fick se allt dom hade här. =)

Här kommer ett axplock av foton jag tog till honom:












Visst blir man inspirerad?! Skulle sitta och meditera jämt i min trädgård om den var hälften så fin. ;)

Två timmar var vi på Pilgården och strosade runt. Shoppade lite grejer där också. Ska lägga upp bilder på vad det blev vid tillfälle. Snajsiga grejer var det iaf. Efter det tog vi oss tillbaka till Selångermarknad för ännu en tripp... ;)

Jag köpte en till dörrmatta och en tavla jag spanat på igår, som fortfarande fanns kvar. Det var en tavla som jag kände att jag, om jag inte köpte den, skulle sitta och fundera på ibland och alltid ångrat att jag inte gjorde det. Alltså bestämde jag mig för att den också fick följa med hem till oss. Den har otroligt underbara färger! =) Bild på den kommer också vid tillfälle.

Nej, nu måste jag fundera på allt vad jag ska göra imorgon, sen hägrar sängen. Natti.

1 kommentar:

  1. Underbara foton fast du bara hade mobilen. Pilgårdbesöket lever man länge på. Försökte lägga flytljusen i min dimma men nej det gick inte. Vattnet skvätte runt och släckte dem direkt. Men jag har fått en idé hur jag skall placera dimfontänen på min nya balkong. Kram

    SvaraRadera