torsdag, augusti 14, 2008

M/S Medvind

Idag har jag varit sååå duktig. ;) Jag har skrubbat köket skinande rent, skåpluckor och hela baletten. Phui. Städade vardagsrummet också. Svettigt men skönt. Det finns en del annat att ta itu med fortfarande, men det fixar D och jag tillsammans imorgon. Tavellistor och hyllor som ska upp. Vi har haft dom skräpandes runt om i lägenheten och äntligen ska vi ta oss tid att borra upp dom. :)

Ikväll har vi varit ute och åkt med M/S Medvind tillsammans med svärmor och Maggie. Det var riktigt trevligt. Rätt varmt inne i salongen, men vi klarade oss. :)
Tog tyvärr inte kameran med mig, så det bidde inga bilder... :P

Det serverades mycket god mat på buffén. Färska räkor, lax, pastrami, rostbiff, kyckling, pasta- och potatissallad, vattenmelon, honungsmelon, brieost, druvor och mycket annat gott. Det godaste i buffén var vattenmelonen tillsammans med brieosten, dom smakerna blandade i munnen är kanon! =D
Mycket enkelt att ha hemma också... Hmmm... ;)

Det godaste var nog ändå efterrätten vi beställde in - vaniljpannacotta med myntamarinerade jordgubbar. Så underbart god! Smaklökarna dansade polka i munnen!

Tack för en trevlig kväll, Eva! Kul var det att få åka M/S Medvind, det måste vi göra om någon gång igen. Kanske nästa sommar? =)

Nu är det dags för sängen. Ska sätta väckarklockan på 07.15 så jag hinner upp till simhoppet då Anna Lindberg ska delta i simhopp 3 meter. Natti, natti.

P.S. Jag förstår definitivt Aras känslor idag i semifinalen. Det är skandal! Kanske hade den "personliga protesten" kunnat skötas lite snyggare, och med mer respekt, genom att bara inte dyka upp på prisutdelningen? Istället för att kasta medaljen på mattan och därmed i princip spotta alla i ansiktet... =/ D.S.

4 kommentarer:

  1. Det var tråkigt att du inte tog med kamera :P

    fast det kanske var tur eftersom jag var en suring,
    buuhuu I´m a lama!

    SvaraRadera
  2. Tack själv för sällskapet det är alltid roligt att vara med er. Jag skulle vilja åka redan ikväll för jag kan inte glömma den blå sillen som jag tyvärr bara tog en bit av och sedan var jag för mätt. Nu tar vi Selånger marknad, synd att Maggan inte kan följa med då skulle hon bli på bättre humör.

    SvaraRadera
  3. Hampus hälsar att pappa brukar säga katina, det var därför han skrev så :)

    SvaraRadera
  4. Hahaa, nu har jag en aning om vart min present kan komma ifrån ;)

    SvaraRadera