onsdag, augusti 13, 2008

Presentjakt och shopping

Igår var det presentjakt till Danne som gällde. Han fyller år idag, 27 år, och hade önskat sig en våg (med lite snyggare design och en som mäter vatten-
och fettmängd i kroppen) eller en elektrisk tandborste. Spännande va? ;)

Jag hittade en våg till slut som ja själv tyckte var OK. (Dom är ju oftast lite fula i design, eller väääldigt dyra, när man vill ha lite finesser.) Han fick den imorse och blev jätte glad - DÅ upptäckte jag att det var fel våg jag köpt!!!
Va FAN?! Den såg likadan ut som den jag hade bestämt mig för, men tog en annan längre bak i hyllan. Måste fått fel modell med mig... Prupp! Nå ja, jag har ju kvar kvittot så jag åker och byter den så fort jag får möjlighet.

Den här fina cappuccino-koppen och fatet från Iittala köpte jag till svärmor Eva på Fabriksbutiken. Då jag såg den stog det EVA på den med stora bokstäver. Den fick hon för att hon nyligen nått en ny milstolpe i hennes liv som är värt att fira. :)

Jag köpte lite smågrejer till mig själv också. Två st Apoteksburkar med kork, fyllda med kola, och en liten brödkorg från Fabriksbutiken. Ett par leggings
och en linne med stjärnor, hårsnoddar, hårspännen, bomullsrondeller och 5-par svarta strumpor från H&M. Och till slut ett nytt skrik-rosa nagellack från Depend.

Idag öser regnet ner utanför fönstrena. Ska nog passa på att städa lite och börja sätta upp tavlorna som jag köpt på IKEA. Ser fram emot börja dagen med att äta frukost och se en film. Jag beställde några från CDON:s rea. Ska nog äntligen titta på Superman Returns. =D Här längtat efter att få se den, men ingen är intresserad av att se den tillsammans med mig. "Buhuuu! I'm a lama."

Innan jag avslutar detta inlägg vill jag skriva ett stooort GRATTIS till min älskling Daniel som då fyller år idag! Han kommer inte ihåg hur gammal han är, därför skriver jag nu ner att du fyller 27 år. ;) Puss & kram!

Nå ja, nu ska jag äta. Brygga en stor kanna starkt Zoegas-kaffe, tre leverpastej smörgåsar med Mor Annas-smörgåsgurka och ett glas yohurt. Mumma!

3 kommentarer:

  1. Jag bara älskar KOPPEN men jag har inte invigt den ännu. Nu har jag verkligen fått presenter en elefantbricka av Maggie i förrgår och en ugglekopp. Ska ta ett foto när jag inviger koppen stående på min fina bricka. KRAM

    SvaraRadera
  2. Grattis Danne!
    /Kram Kristina

    Ps. Vill passa på att hälsa till din svärmor Eva!!

    SvaraRadera
  3. Buuhuu, I´m a lama!

    SvaraRadera