torsdag, augusti 28, 2008

"Lediga-dagens-film" 28 augusti

Jag började att titta på Deja Vu som "Lediga-dagens-film", men fick genast en déjà vu-upplevelse... Jag hade ju sett den här filmen. =)
Mindes hela storyn och att jag tyckte filmen var bra. Dock bestämde mig genast för att skippa den och ta en annan jag inte har sett istället. ;)

Det fick bli Cloverfield.
(Som ni kanske märker så är det inte dom senaste filmerna jag plöjer igenom direkt, men jag har inte tagit mig tid att se dom tidigare.)
Cloverfield var definitivt läskigare än jag väntat mig. Tyckte den kändes som en blandning av Godzilla och Alien.

Har hört att många tyckte den var jobbig att se p.g.a. hur den är filmad, men jag tycker det var just det som gjorde att den blev så bra. Gillade verkligen den och det var riktigt nervkittlande ibland. Jag kom verkligen in i storyn och satt och gjorde små utrop och några Whoa!s i min ensamhet i soffan. :)

Om du inte sett den, och gillar att bli lite skrämd och/eller gillar katastroffilmer, se Cloverfield. :)

Nej, nu måste jag börja göra mig presentabel. Vill ju inte skrämma folk då jag snart ska ut bland dom. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar