tisdag, maj 19, 2009

Dagarna som gått

Dags för en liten update. Söndagsmorgonen startade jag med att städa, vi skulle ha gäster till kvällen. Panik! Jag har jobbat så mycket på sistone och hemmet har fått lida. Jag städade igenom kök och badrum innan det var dags att dra till jobbet. Jobbade mitt 4-timmars pass, i princip utan några kunder, men fortsatte på städtemat. Jag städade igenom hela salongen, kundplatserna och kaffemaskiner. Spotless! Efter stängning drog jag hem och städade vardags-
rummet och åkte sen ut till stugan för att äta middag och hämta hem mannen.

Vid halv tio kom äntligen våra gäster, min pappa, svärfar och hans fjälla Inger. Det blev lite kvällsfika innan svärfar och Inger åkte till sin sovplats, farsan stannade hos oss för att sova på soffan. Dom kom och hälsade på oss för att vi ville ha deras tycke och tänk om en grej (som jag nämnde i ett tidigare inlägg).

Måndagmorgon åkte jag in och jobbade några timmar för att vara på ett möte, tillsammans med hela gänget, under eftermiddagen (också relaterat till ämnet som tas upp vid senare tillfälle). Sen åkte vi hem och pappa gjorde köttfärs-
soppa till middag, jag skalade och han fixade resten. Vi åt av den till middag idag också. Tidigt imorse åkte dom alltså hem och jag har varit vaken sen dess, klev upp 04.30 och hade en mycket lång dag framför mig.

Har bestämt att jag ska göra en hel del grejer den kommande veckan, som jag faktiskt är ledig. Större grejer som tar lite tid. Det ska jag göra upp en lista och bocka av allt eftersom. Jag vill inte göra allt på en gång för då blir inget klart, så fungerar jag... Det jag spenderade, en mycket stor del av dagen med idag, var att frosta av frysen. Den var helt igenfrusen! Tog typ 7 timmar innan att is var borta! 8O

Inte nog med det. Vid 19-tiden åkte vi till Hi-Fi klubben för en VIP-kväll med en presentation av nya Sonos-systemet. Ett multi-rums musik system vi är intresse-
rade av att skaffa eventuellt till hösten. ;) Nu är jag sjuuukt trött, så jag ska nog lägga mig ner i horisontalläge och invänta John Blunds besök. Toodels!

1 kommentar:

  1. Jag som pa riktigt trodde att du had dott den har gangen :P

    SvaraRadera