tisdag, maj 05, 2009

METALLICA 4 maj 2009

Äntligen blev den av, konserten vi inte fick se i mars. :D
Vi fick en gratis specialgjord T-shirt för denna konsert och en kod för att ladda ner kvällens konsert i mp3-format. Nu kan vi lyssna på den om och om igen!
På T-shirten stod följande text:
Stockholm – on our way.
Oysters – he will pay.
Dying, one thousand deaths.
Stockholm – spoilt your day.
Puking – he did pay!
Dying, one thousand deaths.
Wretching... sick and destroy!

Humor! ;D

Här kan du läsa recensioner från Aftonbladet och Expressen. Tycker dom gott hade kunnat slänga dit en 5:a i betyg... Det var en riktigt bra spelning och dom hade bra kontakt med publiken. Publiken, alla 16 531 st (nytt publikrekord för Globen), var dess-
utom på topphumör och den var en otroligt skön stämning! Innan bandet klev på scen så gjordes det vågen (som gick runt ett 20-tal varv) och hela publik-
en på läktarna var med, från rad 1 upp till taket. ;)

Fotona som jag lagt upp här är tagna av min kompis Sara som hade en kamera som lyckades ta några riktigt bra foton. Själv hade jag en sugig liten grej som inte lyckades med någonting. Eller nej, den tog på rök/
damm (eller vad det nu var) som fanns rätt framför linsen... :/
Ville lägga upp hit dom fotona som var riktigt bra. Håll tillgodo alla Metallica-lovers!






Idag är jag sååå trött och sliten så jag orkar inte blogga mer än om denna grymma konsert, så det får bli det för idag. En lång dag på jobbet väntar imorgon så nu säger jag god natt för mig. :)

4 kommentarer:

  1. KUL :)

    Ar ni hemma helskinnade igen? :)
    kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Åh vad ni måste haft det bra!!!

    SvaraRadera
  3. Fan nu måste jag premiärskriva i en blogg.
    Damn! Snygga bilder...

    SvaraRadera
  4. Den mytomspunna Sara tackar "Brorsan"...

    Fan Katja!! Jag ryser när jag ser bilderna... och under kvällen kommer även youtube att utvidgas med två nya Metallica videoklipp...*hint, hint*... I love min lilla kamera!!!!! ;D

    SvaraRadera