onsdag, maj 27, 2009

Ett år äldre

Jaaa ha! Nu ska jag alltså komma ihåg att jag fr.o.m. idag är 33 år gammal... *Suck* Jag gillar makens gratulationer imorse, med kaffekoppen i handen kom han och väckte mig och grattade mig på 27-års dagen. Han har lärt sig! ;)

Igår fixade jag till en fruktsallad till flickorna på jobbet. Alla bantar, tränar och äter hälsosamt så jag tyckte det var det bästa alternativet. ;) Den var god och gick åt. Fruktsalladen bestog av kiwi, melon, apelsin, banan, äpple, päron och vindruvor, en skvätt citron och lite apelsinjuice. Serverades tillsammans med vanilj visp. Smarrigt!

D kom och hämtade mig då jag slutade jobbet och vi hämtade födelsedagsmiddagen från Max. Hahaha! Lyxigt va? ;)
Alltid lika gott med ett Originalmål, Green&Garlic-dip och Chili Cheese. Yum! När vi kom hem väntade ett paket på mig. D hade slagit in det och gjort kortet helt själv. Visst var det gulligt?! Silvertejp har en liten speciell och rolig betydelse för oss. ;)

I paketet fanns det 3 st flaskor som jag kommer att ha god användning för. Dom kommer från Klean Kanteen som har rostfria, miljövänliga flaskor, istället för plastflaskor som inne-
håller gifter du får i dig. En av dom var speciellt för vin. Perfekt att ha med på pikniken! ;D

Bilder från KleanKanteen.com.

D hade beställt 3 olika korkar som man kan växla mellan för olika ändamål - kanon! Jag ska nog köpa till en neopren "ficka" som håller kylan i din dryck i ca 4 timmar. Smart att ha under sommaren på stranden. Nog om det. ;)

Svärmor kom förbi på kvällen med en bok, Trädgårdsglädje, till mig. Åh, vad roligt att läsa den i sommar och ha som inspiration till min egen trädgård som jag ska påbörja nästa sommar! :D

Gratulationer har öst in via blogg, telefon, mobil, mail och via Facebook. Jätte kul! Tack allihopa! Trots att jag själv faktiskt har valt (för första gången i mitt liv) att inte fira det, så är det ju onekligen roligt. ;)

2 kommentarer:

  1. Grattis kompis! Saknar dig!

    SvaraRadera
  2. men åh vilken söt lapp!!! Han är ju bara för gullig din make :)

    SvaraRadera