söndag, maj 24, 2009

Soliga somriga söndag

Vilken underbart härlig och varm dag vi har haft idag! Det har varit 22º och vindarna har varit milda. Har gått i shorts och linne hela dagen. Sweet! Det kanske inte riktigt var sommarens första dag, men det var en försommardag iaf! Jag har fått en liten skymt till en gyllenbrun färg. ;)

Vi har spenderat dagen ute i stugan och legat i solen. Inte så mycket som jag hade velat, vet inte var jag har gjort av mitt solskydd... Middag serverades också, i vanlig ordning. Nog känner man sig bortskämd med middag varje söndag, men jag klagar inte. ;)

Min hjärna jobbar på högvarv vad gäller huset. Idéer och funderingar på hur jag ska inreda. Jag har blivit förälskad i en idé som jag såg på fixa&donas blogg. Den är heeelt underbar och jag skulle vilja ha en vägg som såg ut så här. Tror nog jag ska "stjäla" den idén och kanske använda den i en alkov eller på lill-toan. ;)

Mannen har nu gått och lagt sig och jag funderar vad jag ska hitta på nu. Kanske ska jag sätta igång min nästa film att se i ordningen, Star Wars Episod IV A New Hope. Min hjärna behöver få vila. ;)
Toodles!

5 kommentarer:

  1. jag betalar mer än gärna 20kr per burk! spelar ingen roll om jag får krydd hylla eller inte i mitt nya kök!
    kan jag beställa 10?
    salt
    svartpeppar
    vitpeppar
    kanel
    vitlök
    oregano
    paprika
    aromat
    dragon
    grillkrydda
    så! nu har jag just gjort det! beställt alltså! få se om det går bra...... sola lugnt!

    SvaraRadera
  2. Heeeeeej!
    Vad mysigt med stugan, jag langtar litegrann tills jag ocksa kan vara med er dar. Men det ar ju ett tag kvar, dock njuter jag av solen har istallet :P

    Okej, vi laste pa nan blogg natt om en kille som handlat pa monki men vi hittade inge info om det hade kommit in herrklader. jaja, vi far se senare antagligen.

    Pussss

    SvaraRadera
  3. Liiite upprörd är jag!! Inga bilder av söndags menyn??? Det var läääängesedan!!!!

    SvaraRadera
  4. Vi får skärpa oss med foton på menyn, den bestod i alla fall av kassler med kall dillsås och potatis.
    Till Maggan, vi har pajat hammocken!!!
    Får se om fixarherrn kan laga den.

    Eva

    SvaraRadera
  5. Det var ju jättecoolt med pippifåglarna! :-)

    SvaraRadera