måndag, maj 25, 2009

Skrubbat skiten ur ugnen

Startade morgonen lite soft med frukost, kaffe och en film. Det blev nästa film i Star Wars-ordningen. Idag hade jag kommit till Star Wars Episode V The Empire Strikes Back. Efter filmen var det dags att ta itu med lite sysslor...

Idag skrubbade jag skiten ur ugnen, bokstavligt talat. Mina händer värker och naglarna är så gott som borta. Vi har en gammal spis som är helt ogenomtänkt vad gäller städningen av den. Det tog strax över två timmar innan jag var klar! Nå väl, nu behöver jag inte göra det igen förrens vi flyttar ut (förhoppningsvis). Ska nog inte använda den alls...NOT! ;)
Jag vågade dock inte dra ut spisen och rengöra under och på sidan om... Jag är rädd för vad jag ska finna! Tänk om det ser ut som värsta scenariot i Rent hus där under?! Aaaaaaah! Nej, jag vågar inte göra det själv. Mannen måste vara hemma och göra det åt mig, då är jag inte ensam iaf. ;)

Idag lyxade vi till det lite med middagen. Det blev biff med bulgur; blandade ner Ajvar, fetaost, oliver och lite ruccola i bulguren. Något jag smakade hemma hos Ullis förra året och det var så gott till grillat. Det var väldigt gott till biff också. Elli, jag fotograferade maten, så håll tillgodo. ;)

Nu har mannen somnat i soffan bredvid mig och nu funderar jag på att se sista Star Wars-filmen, The return of the Jedi. Kvällens My Name Is Earl avsnitt har jag redan sett, så en film skulle passa denna måndags kväll. Månne om vi har någon öl i kylen eller kan D har druckit upp alla..? Tror det. Eller ska jag göra mig en Chai Latte ikväll igen? Gjorde en igår och det var ju så gott! :)

1 kommentar:

  1. ja det kan nog stämma. Jag kan nästan tycka det är jobbigt ibland när man är ledsen på jobb eller liknande för folk ska fråga så mkt :P men men..ja vad bra, då bestämmer vi det. Måste förboka snart då hihi:D

    SvaraRadera