fredag, maj 22, 2009

Vi har blivit med hus!



Idag är det officiellt, vi har köpt ett hus! :D
Papprena är påskrivna och handpenningen betald. Vi känner oss otroligt glada och stolta. Vårt alldeles egna hus!

Det finns ingenting som vi måste göra, renoveringsmässigt, så det känns skönt. Bara inreda och göra huset till vårt eget. Det ser jag fram emot. Har självfallet redan spånat på idéer och en del rum har redan ett visst utseende i mitt huvud. Får se hur snabbt man kan få till det i realiteten. Nu vet ni vad det kommer att bloggas om framöver. ;)

Här nedan följer lite mer foton tagna utvändigt på huset och gården.





Det är en väldigt stor tomt, ska bli kul att se vad vi ska hitta på där. Vi kommer att få tillträde till huset 1 september, det blir perfekt för båda parter.

Nu måste jag sätta mig och fundera vad jag ska göra... D blir borta hela dagen, dom ska ha något jippo med jobbet. Blir nog mycket tid framför datorn för min del, leta inspiration för hur jag kan kombinera gammalt och nytt. ;)
Men först lunch. Jag är vrååål hungrig! Toodles!

P.S. Det var naturligtvis detta som jag har nämnt i tidigare inlägg (för er som läst) och inte kunde skriva om. Tänk om det inte hade gått igenom..? Men nu gjorde det det. Wohooo!

6 kommentarer:

  1. Fy fiffe vad coolt!!! Jag kan tänka mig att ni kommer att få det skitnajs! Jag väntar på inbjudan till inflyttningsfest. Det borde väl inte vara så svårt att hitta sovplats för ca 30 pers det stora huset? Haha! Jag kan ta den lilla boden på gården. ;-)

    SvaraRadera
  2. Gud, vad roligt! :D Grattis! Vart ligger huset? :)

    SvaraRadera
  3. Vilken dröm - STORT GRATTIS!!!

    Nu blev jag ännu mer hustokig/sjuk!!

    Grattis - rena rama drömmen :) Glad för er skull!!
    KRAM!
    /Annis

    SvaraRadera
  4. det där huset kommer passa er perfekt. Jätte kul..spännande att se hur du komma inreda ;)

    SvaraRadera
  5. Grattis till huset! Vad roligt det vore att komma och hälsa på er någongång! kram!/Monika Sundelin

    SvaraRadera
  6. Grattis!! De ä typ 52 vuxen poäng att bli med hus!! Vars får jag sova?;)
    Kram Kristina (som har blott 12 vuxen poäng)

    SvaraRadera