lördag, maj 16, 2009

ESC 2009: Kommentarer

Island: En av mina favoriter. Vacker röst och fin låt.
Estland: Riktigt cool låt faktiskt,gillar rytmerna. Och sångerskan är ju vacker som en dag!
Finland: Åter igen, stora brister i språket. Och då tjejerna skrålar så mimar
"coolingen" med i micken, för inte hör jag hans röst iaf...
Ryssland: Jag säger bara WTF?! Fruktansvärt!
Storbritannien: Men snälla nån, låter som ett musikalstycke ur en Disney-film...
Tyskland: Vad tänkte han?! Glitterpants?!
Israel: Dåååligt och tjatigt!
Kroatien: Nä men hur horribelt för det bli?!
Norge: Storfavoriten. Liiite svårt för den, men blir OK efter ett par lyssningar.
Rumänien: Lick eller Rock your body?! Lick låter det som iaf... Blääää!
Just det ja! Sverige: Ingen storfavorit men i det övriga sällskapet så är det riktigt bra!

P.S. Fingret var sååå nära att trycka ner 'mute'-knappen. Den manlige programledaren är lite väl gapig. Som våra svenska kommentatorer sa med stor ironi: Skönt att veta att manusförfattarna inte fått sparken. *muuuhahaha*

Vill ni läsa fler kommentarer och dessutom riktigt roliga? Kolla in Nettans blogg.

SUMMERING 23:57

Det kanske får bli en resa till Oslo nästa år också, ESC 2010. Hejja Norge! Jordskredsseger för Norge och min favorit ser ut att få en bra placering. Wohoo! Det gick också bra för min andra favorit Estland. Blev överraskad över att det var så många normala låtar i Top 10. Äntligen slapp man dom helt galna låtarna som gav en mardrömmar...
Finnarna röstade bra. Norge (8), Island (10) och Estland (12). *hehehe*
Kommer nog inte att köpa CD:n ESC 2009 iaf. Alldeles för mycket blä på den...
Nu då Norge tar hem det här så slipper väl Sverige/SVT vara inblandat i det? Dom kan väl beskosta och filma hela schabraket själv..?
Nu är det färdigbloggat för min del, det ser inte ut att ske några större förändringar. Jag tror det är helt säkert att redan nu skriva GRATTIS NORGE! =D

3 kommentarer:

  1. Tack for summeringen, nu kanns det som att jag har sett eurovision pa tre minuter fast jag egentligen inte har det, hahaa!

    Har regnar det, tror vi ska aka pa upptacksfard idag :) Finns en massa vattenfall som kan vara coola att se. Vi sag tva stycken igar men det var bara sma, ska finnas ett som ska vara narmare 200 meter och dar ska man kunna bada ocksa. Dock ligger det inne i djungeln, man masta ga ca 30 minuter for att komma fram. Men det lir val spannande? :D Vi far se :)

    Pusss

    SvaraRadera
  2. Island, Finland och Danmark var mina favoriter. Kan inte förstå >HUR Norge kunnde vinna !!!

    SvaraRadera
  3. Halla, nu har du dott sadar mystiskt igen!?!?

    SvaraRadera