måndag, juni 16, 2008

Alla knoppar har slagit ut

..i Orkidén som jag fick av kära syster.
Den är så vacker, bilderna ger den inte rättvisa...





Min andra blomma, min Hibiscus, kämpar i förtvivlan ute på balkongen med att slå ut. Den har inte fått mycket sol senaste veckan, men mycket regn. Inte så bra för den. Men nu håller det på att slå ut tre blommor i den. Kanske slår dom ut idag? Det är ju trots allt lite uppehåll nu och solen tittar fram.

Nu så ska jag ta itu med städning. Det blev inte mycket av den varan igår p.g.a. vissa omständigheter. ;)
Tyvärr har kroppen fortfarande inte återhämtat sig. *phui*
Jag är för gammal för att orka må så dåligt...
Nu så ska jag fixa städning och tvättid. Jag ska vara hemma hela veckan, inget jobb och då orkar man inte vara hela dagarna i ett stök.

Jag vill säga ett stort GRATTIS till kära Josse som fyller år idag!
Grattis på 31-års dagen, stumpan! Hoppas att du får en bra dag och många presenter. Puss & Kram!

Så, då är det bara att köra igång. Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar