fredag, juni 13, 2008

Katten och Skatan

På väg till jobbet såg jag en lustig händelse. Önskar att jag haft en videokamera med mig!

Jag kommer gående efter vägen och ser en rödlätt kisse huka sig och ta sats för att hoppa på en skata som skuttar omkring på gräset. Den är bara drygt en halv meter framför kissen. Kissen tar sats, skatan skuttar ifrån och kissen har ingen chans.
Nu är jag kommer nära gården, blir kissen nyfiken på mig och sätter sig och tittar kisande på mig. Då passar skatan på att skutta runt Kisse (som jag nu döpt honom - mycket originellt), och placera sig bakom honom. Han skuttar fram, böjer sig fram och ta ett nyp på Kisses svanstip! Kisse reagerar och vänder sig bakåt, skatan häcklar honom med ett *HÄ HÄ* (som dom låter när dom 'kraxar') och flyger iväg.
Hur lustigt som helst! =)

Jag klappade Kisse lite på huvudet och tröstade honom. Har man gett sig in i en jakt så kan man inte bli distraherad så lätt... :)

Inget i denna historia är extra-saltat, allt var som på film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar