tisdag, juni 17, 2008

Ny blomma

Igår följde jag med Maggie ut till Birsta City bara för att ha något att göra. Jag gick in på Buketten och blev förälskad i denna Dahlia som jag köpte, den får bo i en fin kruka som jag också hittade där.
Men jag måste nog plantera om den, för jag läste på att den behöver ordentlig dränering och det händer inte i den. Men jag kan nog hitta en annan blomma som vill bo i den istället. ;)

Sen bakade jag sirapsbröd, som jag planerat.
Hann inte smaka den innan jag skulle iväg till stan, men den fick MVG av D i betyg.
Han åt upp nästan en hel limpa på en gång..!

Efter baket så följde jag med som smakråd till SpecSavers. Där skulle Eva o Maggie försöka hitta ny bågar. Det gjorde jag med... Precis sådana där lite nördiga bågar som jag tycker är så coola! Jag ska suga på karamellen lite och titta på dom igen på torsdag, då jag ska dit igen.

Direkt efter det drog M och jag till Tant Anci och Fröken Sara för att äta en SUPER GOD kycklingsallad. Det stället är så mysigt och dom har så god mat. Tyvärr är det alldeles för dyrt, men då kan man inte ledsna på maten för att man äter där för ofta. ;)

Efter denna goda måltid begav vi oss till Vero Moda för Modette.se-kvällen. Köpte ett nytt kornblått bälte och en ljusgrå sjal. Kanske inga måsten direkt, men mycket fina och till bra pris. *hihihi*

Nu - god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar