tisdag, juni 03, 2008

Tvätt- o städdag

Idag är det dags att ta itu med hemmet igen så man kan relaxa hela helgen som D och jag faktiskt är lediga i hela tre dagar - tillsammans. ;)

Diskat och tvättat har jag redan gjort. Nu ska det städas. Får besök lite senare idag, så jag ska försöka vara klar tills dess, men det borde inte vara några problem. Kanske t.o.m. hinner lapa lite sol innan. ;)

Jag tänkte att jag också skulle hugga in i dom saker jag fick i present av några tjejer på jobbet; Ulrika, Elin, Sanna och Anna. Men innan jag gör det så tar jag ett foto på alla dessa söta ting, därav alla Hello Kitty-stuff på bilden. *hehehe*

Då jag gick ut för att ta detta foto mötte mig en utslagen hibiscus på balkongen! =D
Jag köpte den igår, då var det bara knoppar. Trevlig överraskning, måste jag säga. Hoppas att det blir många fler. ;)

Det är faktiskt min första blomma jag har i blom-
lådan
, därför känns det stort. ;)
Var självklart tvungen att föreviga den då!

Om du råkar se ett löv som är lite naggat, så är det Smulan som varit framme och smakat på blomman. Det tog inte många sekunder med bortvänd rygg, så var skadan skedd. Men detta borde jag räknat ut och prioriterat blomman direkt jag tog in den i lägenheten... Jag känner ju mina katter...

Ska även försöka med att hinna baka lite muffins idag. Hittade, vad som verkade, goda recept på bloggen Blixman. Ska prova göra hallonmuffins. Yum!

Som ni säkert förstått, av detta inlägg, så mår jag mycket bättre idag och det känns väldigt skönt. Hatar att vara sjuk. Som tur är, så är jag inte det speciellt ofta. Inte så pass att jag måste vara borta från jobbet iaf.

Nej, nu ska jag plocka bort all disk och börja städa. Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar