söndag, februari 15, 2009

Film: In Bruges



Såg In Bruges idag tillsammans med maken och tyckte den var riktigt bra! Filmen handlar om två lönnmördare, Ray och Ken (spelade av Colin Farrell och Brendan Gleeson), som blir skickade till staden Brügge i Österrike efter ett misslyckat uppdrag i London. Där ska dom vänta på att allt lugnar ner sig på hemmaplan. Ralph Fiennes dyker upp i filmen och gör en lysande insats som uppdragsgivaren Harry och Gleeson gör en fantastisk rollprestation som sympatisk lönnmördadre. Hur nu det egentligen går ihop...

Storyn börjar en aning segt men hela historien vävs ihop på ett strålande sätt och filmen blir grym! Svart komedi blandat med allvar, en otroligt vacker stad och två hunkar, inte Gleeson(!) - vad kan gå fel?

Klart sevärd film, ett hett tips! :D
Mr. T - detta är absolut INGEN skitfilm!

1 kommentar:

  1. ha ha ha...
    Har velat sett denna film och nu när du säger att den är bra ska jag definitivt se den. Jag har nämligen fått för mig att vi gillar ungefär liknande filmer.

    Ang step brothers...
    Första gången jag såg den tyckte jag att den var sådär, hyffsad men ingen jättehöjdare. Andra gången satt jag och en annan will-fanatiker o drack öl så det lär ha spelat in. Ja ja, jag tänker inte ursäkta mig. Den är töntig men bra. Ha det bra o hälsa mr.D

    SvaraRadera