måndag, februari 09, 2009

Går du till jobbet...

...trots att du är sjuk? Intressant artikel på Aftonbladet. Den nämner alla dom solidariska anledningarna till att stanna hemma. Att du bryr dig om dina dina kollegor (och kunder i mitt fall) och dig själv. Men den nämner ingenting om den största faktorn för många, inte bara mig, den ekonomiska faktorn.

Jag går definitivt till jobbet om jag är lite krasslig eller förkyld. Om jag bär på någon som är väldigt smittsamt är det en helt annan femma. Men ni kan räkna med att jag jobbar då jag är lite sjuk, inte kan jag stanna hemma heller! Då får jag ju inga pengar, jag har helt enkelt inte råd att ligga hemma och vara lite krasslig.

För att få ngn liten sjukpeng från Försäkringskassan måste man ju skriva en roman om varför man inte kan jobba, och sen få det godkänt av deras experter, som tydligen vet mer än läkarna som man besökt personligen.

Skulle hellre ligga hemma då jag faktiskt ÄR sjuk, av alla goda anledningar men måste gå och jobba p.g.a. dom dåliga.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera