måndag, februari 09, 2009

Hemgjord Baileys

Har suttit i telefon i mer än 8 timmar idag..! Det blev inte så mycket annat gjort, spelade lite spel och diskade. Men jag tog mig tid och provade att göra lite hemgjord Baileys. Den blev faktiskt god, men jag bytte ut vaniljsocker mot vaniljpulver och det var inte så bra. Den smakar jätte gott men jag tänkte inte på att alla svarta vaniljprickar inte ser så smaskiga ut... ;)

Nästa omgång ska jag använda vailjsocker och så ska jag ta mindre mängd whiskey och mindre mängd florsocker, den blev lite för söt enligt receptet.
Då kommer den inte bara bli god, den kommer bli kanon! ;)

Kanske provar att göra lite till senare i veckan så jag kan ta med till Vemdalen och värma mig med den efter en dag i backen. ;) Tanya, det finns en flaska till dig om du vill ha en, med svarta prickar och allt.

Nu är reklamen slut, dags för mer 2 ½ män. Längtar till nästa vecka då det blir nya avsnitt. :)

3 kommentarer:

  1. Jag säger bara 2 1/2 män. Kramis

    SvaraRadera
  2. I'LL TAKE IT! :D:D:D
    Kommer över innan du far iväg på torsdag. *tihihihihi*
    Stort tack & kramfjärt!
    /T

    SvaraRadera
  3. WOW! Jag vill ocksa smaka! Kommer du ihag receptet i juli eller tar du med det redan nar ni kommer hit? ;)
    Las bloggen, vi har fatt bedbugs :(

    SvaraRadera