onsdag, oktober 08, 2008

Friska kissar!

Yipiii! Mina bäbisar är friska och mår bra. Jag har varit på hälsokontroll med mina kissar för att kolla att dom mår bra - och det gör dom alltså.
Eller ja, Smulan behöver banta. Det var ju ingen nyhet iofs... Hon äter för mycket och får därför lite problem med magen (som man kan se i lådan då och då), hennes känsliga tarm blir irriterad och det får sina konsekvenser. Nu ska hon få gå på diet och vi ska försöka hålla koll på att hon inte äter av Leeloos mat. Det blir ju enkelt... ;)

Leeloo då, hon mår alldeles prima ballerina! =)
Hon fyller 10 ÅR nåsta vecka. Hon är frisk som en nörkärna. Lite tandsten, men inget man behöver ta bort nu. Att hon, och hennes syster, bara äter bra torrfoder hjälper till att hålla tandstenen borta.

Jag är så glad att jag var på denna hälsokontroll. Har varit orolig länge för Smulan och hennes risiga kista, men dragit mig för att kolla upp det. Efter att vi förlorade ♥Leon♥ i cancer så har jag varit lite skraj för denna kontroll, tänk om hon skulle säga någonting hemskt! Det har tagit 2½ år att komma över den rädslan, men jag var väldigt nervös ändå imorse. Nu behöver jag inte gå med ett ständigt orosmoln över huvudet längre. Skööönt.
=D

3 kommentarer:

  1. Fåse nu om jag minns.
    (Från vänster i blogg-huvudet) Leon, Leeloo och Smulan

    Minns jag rätt?

    Kram Kristina som längtar till festen!

    SvaraRadera
  2. Icke. Det är Leon, SMulna och Leeloo. Annars var det rätt. HA! ;)

    SvaraRadera
  3. Fasen! Ska plugga på det där....:)
    Kram

    SvaraRadera