onsdag, oktober 01, 2008

Ny arbetsplats

Nu är jag väldigt less på hur det ser ut i vårt 'datarum'. D och jag har varsit hörnskrivbord med våra datorer på, två Billy-bokhyllor och en orange(!) skranglig lagerhylla. Det är trångt och väldigt rörigt där inne. Vi skulle lätt kunna rensa bokhyllorna så att vi åtminstone får bort den grymt fula och gamla lagerhyllan vi har där inne. Sen skulle jag vilja ta bort mitt hörnskrivbord, som är det otympligaste mastodont skrivbord man sett på mycket länge.

Vi har pratat länge om att göra något åt det rummet, så det blir finare och trevligare att sitta i. Idag när Maggie och jag började prata om att vi skulle vilja sy mer började hjärnan min att spinna. Jag tror jag har fått en bra idé. =)


Bilder från bl.a. IKEA.se och montage gjort av mig.

1. Rensa bort lagerhyllan och plocka ner gamla datorböcker från bokhyllorna. Detta ger mycker mer väggplats än tidigare.

2. Slänga bort mitt jävla skrivbord!

3. Köpa två nya skrivbord (på bilden ovan). Varav ett fungerar som datorbord med allt kontorsmaterial på, det andra fungerar som sybord. Här kan jag ha framme symaskin och overlockmaskin samtidigt, bara varva beroende på vilken jag ska använda! :)

4. Sen behöver jag, på väggen ovanför sybordet, massor av konsolhyllor att organisera tillbehör (sladdar, pärmar, sytillbehör och annat bråte), sätta dit skanner och skrivare (i en idealisk värld) och CD-R/DVD-R-staplar.

Vad tror du? Kommer det att fungera?
Jag ska diskutera denna idé med D vid tillfälle.
Ikväll ska vi fortsätta hjälpa till med flytt.

Just det, ni ser ju hur "bra" det går med mina måsten...
Nej, nu ska jag börja städa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar