måndag, oktober 27, 2008

Sjukling rapporterar från soffan

Förkylningen håller ett fortsatt krafttag om mig så jag spenderar min tid sovandes eller tittandes på TV från soffan. Har sjukskrivit mig för i mitt tillstånd kan man inte jobba. Hur trevligt skulle du tycka att det var att få hjälp av personal som hostar upp slembobbar och snorar..? Dessutom är jag alldeles slut i huvudet, har nog två kilo snor i bihålorna.

Är hemma i Sundsvall igen. Saknar redan alla mina guldklimpar i Haparanda.
Jag hann inte mysa så mycket med Thea som jag önskat, vill ju inte att hon också skulle bli sjuk, men pojkarna fick jag gulla med en massa och tur var ju det.

Jag är lika blek som tidigare, vågade inte lägga mig i ett solarium. Bakterierna hade väl dansat samba i kroppen och härjat helvilt i värmen och så hade det blivit än värre...

Emil och jag var och hälsade på hans bästa kompis Vilmer i veckan, alltså Ann-Sophies pojke. Detta var en stor dag för Emil. Det var första gången han åkte och hälsade på en kompis - alldeles själv! Han tyckte även det var spännande att han fick sitta i framsätet i bilen, det hade han inte fått göra tidigare.

Vi diggade ordentligt till musiken i bilen, "gangsta-style". Han tyckte inte att jag skulle sjunga med musiken, vet inte varför.
Vad som gällde när vi kom fram var Star Wars-lekar för hela slanten. Dom var hur söta som helst! Det var en stor ära att få vara med denna spännande dag i Emils liv. =)

Nu måste jag försöka få i mig något, lite mat. Försöka få tillbaka lite krafter.
Så fort jag aktiverar mig med något så blir jag aldeles svettig över hela kroppen. Yäck!

2 kommentarer:

  1. Aaaah, jag är så trött så jag dör :(

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint du skriver om Emils stora dag och vad roligt att du fick vara den som var med!!!
    Krya på dej!/elli

    SvaraRadera