tisdag, oktober 21, 2008

Passerande halsfluss..?

Igår ägnades merparten av dagen till att påbörja tillverkningen av bröllops- klänningen. :) Det tog några timmar att klura ut ändringar i mönstret (så att den skulle passa en pygmé som mig) och en än större del att klura ut hur vi skulle lyckas klippa ut mönstret ur tyget (som var i två delar). Efter många om och men, lyckades mamma och jag till slut.

Hela gårdagen plågades jag av en otrolig värk i halsen, kändes som att jag försökte svälja taggtråd, svullna halsmandlar och det gjorde fruktansvärt ont att prata. Vaknade imorse av jordens huvudvärk men den annalkande hals-
flussen, jag trodde att jag skulle drabbas av, var borta. Sweet!
(Nu har jag istället en slemmig hosta...not so sweet.)

Denna dag påbörjade vi även min systers (min brudtärna) klänning. Den kommer bli sååå fin! Bra att ha flera projekt på gång samtidigt, något att alternera mellan så man håller sig fräsch i huvudet. ;)

Vid 16-tiden åkte syrran och jag till Familjen T för att tillbringa kvällen med att se en film. Vi myste, åt popcorn, chips och drack läsk medans vi tittade på Indiana Jones and the Kingdom Of The Crystal Skull. Jag älskar alla Indy-filmer och den här gjorde mig inte besviken. Klyshorna är kanon! ;)
Emil var så söt då han tog på sig en beige axelrems-
väska och en stor blå filthatt och var Indy hela kvällen, han levde sig verkligen in i rollen. =D

Efter filmen, och lite mer bus och mys, bar det iväg hem till syrran. Där bänkade vi oss framför TV:n (igen) och spelade lite Buzz Junior (och syrran spöade mig återigen), tittade på Desperate Housewifes och avslutade kvällen med Top Gear. Nu, efter denna blogguppdatering, väntar sängen och dom sista kapitlena av sista Harry Potter-boken(!).

Natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar