torsdag, mars 19, 2009

Hemma igen

Bloggen hamnade i en lätt dvala under mina dagar hemma med familjen. Det blir lätt så då man försöker pressa in så mycket som möjligt på så få dagar.
Men det är helt underbart varje gång. :D

Vad som hänt, i korthet, sen mitt senaste inlägg var att jag åkte och hämtade maken från Luleå. Vi stannade en stund i Luleå och hälsade på min svåger, Marcus. Vi hjälpte honom med lite grejer och sen åkte vi tillbaka till Haparanda. En mycket trött Daniel somnade i bilen och sov hela vägen. Stackaren är inte van att parta och lite sömn i hela tre dagar i sträck. ;)

Då vi kom fram väntade en middag med Tacos hos mamma och pappa, även Stina och Kristian kom och åt. Där myste vi på en stund och åkte sen till brorsan och pojkarna som ivrigt vänade på Danne. Men D var inte världens roligaste sällskap då han t.o.m. somnade sittandes vid köksbordet..! 8O *HAHAHA*

Annat vi hann med var att spela mycket Wii tillsammans med syrran (och gick ner 1 kg på det!), hälsa på farmor, köra skoter med Stina & Kristian, käka pizza med Ann-Sophie & Henric, Stefan & Malin. Jag hann även åka till Sunderby Sjukhus med syrran på måndagen. Bra träning för mig att köra längre sträckor med bil på landsväg, numera blir det mest bara stadskörning. Påbörjade även tillverkningen av Tackkorten - äntligen! Har hunnit med att göra ca hälften. Måste göra lite inköp innan jag kan fortsätta med resten, bl.a. färgpatroner till skrivaren...

Ska tömma kameran och se om jag fick några trevliga bilder från vårt pyamasparty/Melodifestivalskväll. :)

Nu måste jag börja dra mig till ICA och köpa lite provianter. Det är TOMT i kylskåpet och man måste ju äta middag har jag hört. Det blir nog bönburgare med avokado ikväll. Såg ett gott recept i senaste Buffé-tidningen och det verkade riktigt smarrigt. Ska även spana efter special-mjölken (t.v.) från Arla.
Såååå snygg förpackning! :D

Förpackningen är specialdesignad för Earth Hour, 28 mars mellan 20.30-21.30. Då släcker miljontals människor ljuset i en manifestation för klimatet. Underbart! Hoppas att det blir många som gör det. Det ska vi iaf. Måste få mannen att gå med på det också. ;)
För att stödja WWF i detta har Arla tagit fram ett ”nedsläckt” mjölkpaket som kommer att säljas i butiker runt om i landet under några få dagar, med början redan idag, torsdagen den 19 mars. Börja leta! Det ska jag. :D

2 kommentarer:

  1. Men 20.30!!! Det är ju mitt under robinson!!!! Kan man släcka allt utom TV månne?

    SvaraRadera
  2. Hahaa Elli!
    Man ska ju gora detta for klimatet, robinson kan vanta ;P

    och Katja, tack gode gud for uppdatering, jag trodde ni hade dott pa hemvagen!
    Ikvall har vi atit indiskt pa restaurang eftersom det var sista kvallen har for oss, imorn tar vi namligen flyget till SYDNEY och det ska bli sa sjukt kul. Jag ar helt pirrig!! :)

    Kraaam Maggie
    P.s jag hade varldens hemlangtan har for nagra dagar sen och den blev inte battre nar du inte uppdetarade bloggen, gor inte om det!!! OKEJ?!

    SvaraRadera