söndag, mars 01, 2009

27 februari - 1 mars

Phui! Har varit fullt upp hela helgen och jag har inte haft tid att blogga men här följer nu en update.

FREDAG 27 FEBRUARI

7 st saxokammare ville gärna gå på bio och se Män som hatar kvinnor, men fick inga biljetter... Vi gick ändå ut och åt på Bite Line, där vi hade bokat bord. Då vi kom dit visade det sig att det inte fanns någon bokning! Va fan?!

Nå, det ordnade sig och vi fick bord iaf. Men det var inte nog med det...
Bl.a. Sussi fick inte sin dryck då det serverades den förtäring vi beställt och då all mat serverades fick Sussi (åter igen!) ingen mat! Det blev en del andra konst-
iga grejer som inte klickade där, som jag inte orkar skriva om, men fredagen var inte Bite Lines kväll. Ingen dricks där inte. :/

Då vi ätit klart bar det av hemåt. Karolina var gullig och körde hem mig. Men innan vi kom iväg fick vi kämpa i över 20 min för att få ut bilen ur parkeringen. Den hade "frusit in" i en gigantisk snövall som gick under hela bilen! Katja (jag) a.k.a. Hulken numera, fick ensam knuffa på bilen baktill då den inte rubbade sig 1 millimeter från första början..!
Det var inte ett lätt jobb, dessutom gick det förbi FEM personer som INTE ens frågade om vi behövde hjälp! ARGH! Mycket dåligt!

LÖRDAG 28 FEBRUARI

Började dagen med att städa lägenheten och tvätta kläder. Jag satte på lite extra speed i städningen och var klar till strax före 15. Då drog Danne och jag iväg till Sidsjäbacken för att hinna åka snowboard en timme. Det var helt underbart väder och det hade varit kul att hinna komma dit tidigare. Det var säsongens första åkning och jag var onekligen rostig, men kom igång i andra åket och jag fick lite mer fart då. ;)

När vi kom hem fick jag snabbt hoppa in i duschen för att göra mig iordning för en hockeykväll och en ev. utgång om Luleå vann. Vilket dom gjorde med
2-3! :D

Finnarna (vi Katjor) och de andra lapparna (Sofie & Sussi) fick biljetter av cheferna för att gå och se matchen - hur snällt var inte det?! :D
Segern tyckte vi vi skulle fira så Sofie, Katja och jag åkte hem till lill-Katja där hennes syster Sanna satt och väntade på oss. Vi förpartade lite där och drog sen till O'Learys. :)
Jag hade otroligt kul, det kändes som att det var längesen som man var ut dansade så mycket. Men det var det ju inte, bara två veckor sedan i Vemdalen. ;)

Vi var ute till stängning och sen fick jag skjuts hem av Sofie och Kalle, men först tog vi en tur förbi Max. Åh! Vad gott det var! Jag åt maten hemma och tydligen somnade jag sittandes i soffan. Det var så D hittade mig halv sex i morse, han undrade om jag skulle äta färdigt min halva burgare. ;)

SÖNDAG 1 MARS

Jag vinglade till sängen efter att D väckt mig och sov i "hela" 2 timmar till innan jag vaknade pigg som en mört, alltså har jag totalt sovit ca 4 timmar. Jag jobb-
ade idag så det var bara att gilla läget och ta sig dit fast än jag hellre levt i horisontalläge på soffan hela dagen... Efter jobbet åkte vi till svärmor för den snart obligatoriska söndagsmiddagen. Den satt som en smäck kan jag säga! :)

Sitter nu och skriver detta inlägg och tittar samtidigt på Beck - Den japanska shungamålningen sen ska jag SOVA. Jag jobbar även imorgon så jag ska försöka få mig lite mer sömn än den senaste natten. ;)

Om du, mot förmodan, fortfarande läser detta otroligt lååånga inlägg - man tackar! Jag önskar dig en god natt. :)

2 kommentarer:

  1. Wow vilket kort...valdigt sensuel ;). Far mig ocksa att tanka pa karleksromaner!!

    SvaraRadera
  2. Men så himmlades fint bröllopskort av er. Herregud!!!!/elli

    SvaraRadera