söndag, mars 15, 2009

MELODICHOCK

Ja, så kan man sammanfatta det hela - Melodifestivalen var en MELODICHOCK! Varje år sitter man och försöker ringa på sina egna favoriter och kommer inte fram. Då sitter man också varje år och funderar... Blir det verkligen rätt låt som vinner eftersom den låt jag förtvivlat försöker rösta på inte går att komma fram till?

Tippade favoriter får inte telefonrösterna från folket - MY ASS! Dom fick mina, flera gånger om! Men då man ringer, ringer och ringer och kommer fram vart 10:e gång, så blir det lite fel känns det som. ARGH!

Detta år hade jag bestämt mig för att offra lite pengar och ringa flera gånger och rösta. Säga vad man vill om Snälla, snälla, men att den skulle ha en chans i Europa = INTE EN SUCK! Jag hade emigrerat till Finland om den vann, med eller utan man! Jag är mycket besviken på resultatet. Men af Ugglas slipper vi iaf se, så så långt var det OK.

Men summa sumarum om röstning - SKANDAL! MELODISKANDAL!

Nog om detta. Nu ska jag börja köra mot Luleå och hämta mannen, och lyssna på bra musik efter vägen. Later!

8 kommentarer:

  1. Ja fy fasen vilken flopp!!!! Gaphalsens sång är ju inte schlager i mina öron. Jag haejade på Heat!!!! Konstigt att deom aldrig lär sej ang telefoninringningen. JAg tror ju att det är bluff med hela röstningen. Så det så!/elli

    SvaraRadera
  2. Jag måste faktiskt säga att rätt låt vann. En helt fantastisk låt och fantastisk sångerska :D

    SvaraRadera
  3. Jag menade fast telefon, men jag har fått en.
    En alldeles ny!
    Synd i alla fall att inte Snälla snälla vann!


    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är alltså Eva som skriver, det blev
    något fel.

    SvaraRadera
  5. Heej

    Japp, det ar nagon sorts cyklon uppe i QL, och japp, vi hade tur som akte darifran i ratt tid.
    Faktiskt, nar vi akte med taxin till flygplatsen i cairns nar vi skulle aka tillbaka nerat igen sa sa taxichaufforen att det var daligt vader pa vag in och att vi akte i precis ratt tid. Och det maste man ju saga :)
    Dock leder det daliga vadret som ar norrover till att det blir mindre bra vader har ocksa. Vi har haft ganska mycket regn.

    Vilken tur att jag inte var hemma och tittade pa melodifestivalen for jag laser overallt att det var fel lat som vann. Och du vet ju att jag litar mest pa vad du tycker ;)

    Vi har det hur bra som helst, det ar nastan som att vara hemma har. Vi far komma och ga precis som vi vill och lagad mat far vi varje dag. Vi tankte hora med dom om vi kan laga nan middag nan dag. Det ar bara ett problem, Celia ar jatte allergisk mot bade gluten och laktos plus att hon inte ater natt rott kott alls. och vi vet inte riktigt om barnen gor det heller. Sa ikvall ska det fragas ut :)

    Nu ar det halvfint vader sa vi ska nog aka till den dar poolen med delfiner och pingviner som ni var pa :)

    Hors snart!
    Puss och kram
    P.s halsa alla i happis.

    SvaraRadera
  6. http://www.sumopaint.com

    Dagens tips! Hur kul som helst!
    Kram!
    /Kristina

    SvaraRadera
  7. Jag säger då det. Tingeling skulle ha gått hem i Ryssland... Eller kanske inte med tanke på löpsedlarna idag. Hihi

    SvaraRadera
  8. Halla!?
    Ni har inte dott va?

    Hemma i sundsvall igen?

    SvaraRadera