lördag, mars 14, 2009

Myskväll i Mattila

Förmiddagen spenderade jag med farsan; vi käkade frukost, surrade och drack kaffe. Mamma var på jobbet. Syrran hade åkt till Luleå tillsammans med Kristian för att leta efter någon grej. Jag var ut rastade deras übercoola schäfer Hector i snålvinden, så han fick göra sina behov. Efter det åkte jag till Mattila och hälsade på min svägerska Malin och lilla Thea. Resterande familj var i skolan, på dagis eller jobbade.
Thea, som är ca 8 mån gammal, har haft lite problem med mig nu. Hon är väääldigt blyg och jag får henne att gråta! 8O

Vi bestämde att jag skulle var med på familjens mysfredagskväll. Vi såg på Let's Dance och käkade massor med chips, ostbågar, godis och drack läsk. Davve somnade i min famn innan programmet var slut. Men under denna kväll lyckades jag till slut få Thea att mjukna. Hon var t.o.m. i min famn och vi busade tillsammans. :D Ack, den som ger sig... ;)

Kom hem till mamma och pappa vid halv elva och vi tittade på lite Animal Planet (*snyft*) och nu är jag så trött så jag håller på att falla ihop. Ska lägga mig och sova och stiga upp vid 9. Måste sätta på alarm, annars kommer jag nog att försova mig känns det som. Natti!

1 kommentar:

  1. Lilla Thea kan vara lite svårflörtad men icke så svår som Emil var när han var liten. I allafall mot mej. Jag ska hämta Sara och vi ska apendera några timmar i Mattila idag.

    SvaraRadera