söndag, mars 22, 2009

Fått inspiration igen...

...att ta tag i arbetsrummet. Denna gång ska jag börja i rätt ände. Först rensa ut all skit så man får plats med ny. ;)

Jag jobbar inte på tors. eller fred. och tänkte jag skulle ta tag i städningen. Vårt arbetsrum/datarum har varit ett katastrofområde/förråd så länge jag kan minnas och jag fick en energi kick idag för att ta tag i det. Hoppas att det håller i sig till torsdag. ;)

För att hålla motivationen uppe till detta projekt, frågade jag maken om inte jag kunde få köpa lite nya möbler dit in om jag rensar ut all skit som finns där. Han blev mycket överraskad, och glad, och sa att jag får göra vad jag vill om jag fixar det. Så nu tänker jag hålla honom till hans ord, och slänga en massa strunt och organisera annat som inte har sin plats, samt packa ner grejer som inte används längre. Det kommer kännas tomt där inne efteråt - hoppas jag iaf. ;)

Det ska bli plats för att ha en symaskin framme hela tiden så jag kan börja sy igen. :D Jag hade planer för detta redan i oktober förra året, men det blev inget av det. Nu j*vlar ska det det! Allt behöver inte bli klart på en dag, för det finns ingen chans till det, men det skulle vara kul om det blev färdigt till nästa helg. :D


     Bilder från IKEA.se och montage av mig.

Dessa möbler från IKEA är jag sugen på och skulle vilja använda mig av för att bygga ihop ett större arbetsbord där både dator och symaskin får plats. Eller ska jag kanske gå efter den "gamla planen"? Vad tror du?
Vita bordsben med förvaring, svart ben i mitten för att stödja en 2 m bred svart bordsskiva och den fina vita hurtsen. Äntligen en egen hurts! Och lite andra vita tillbehör för att piffa till det. Så fint! :D

Dags att varva ner... Måste få tankarna på annat, annars kommer jag ligga och planera hela natten och ha svårt att somna. ;)
Det får bli lite Twilight-saga, New Moon. Natti!

2 kommentarer:

  1. Det är så härligt när man får såna il! Hoppas det håller i sig till helgen och att du blir nöjd med resultatet :)

    15 mil är ju fortfarande en bra bit, men för oss norrlänningar känns det ju nära, haha! Och det är ju närmare än till Sundsvall :)

    SvaraRadera
  2. Läste ditt inlägg om Robinson och jag hade kunnat skriva det själv. Norrbottniska tjejen verkar var alldeles forcerad. Va skulle hon döda geckon för? Och så åket den person som kändes bra UT!!!!
    PUH! Hoppas Bea åker ut med buller och bång!!!!

    SvaraRadera