torsdag, januari 29, 2009

Biokväll: Die Welle

...eller rättare sagt, filmkväll. Tanya, Karolina, Lill-Katja, Therese och jag, det var samlingen hos oss ikväll. Anledningen var för att se en film. Det var riktigt trevlig att ha lite gäster. Visst, jag fick städa lägenheten innan dom anlände, men det var bara skönt. Det behövdes. ;)

Vi försökte boka bord på bl.a. Bite Line och båda O'Learys men det var ju hockey ikväll så det var fullbokad överallt. Vi bestämde oss för att ta hem käk. Det blev en Bite Line pizza, Hot & Spicy, för min del. Såååå gott! Länge sen jag åt en pizza. ;) Efter att magarna mättats var det filmtajm.

Die Welle (Vågen): En gymnasielärare leder ett veckoprojekt om diktaturer på en gymnasieskola på ett mer handgripligt sätt. Han och eleverna startar själva en fascistisk rörelse, Vågen.
Det dröjer inte länge innan det urartar och rörel-
sen börjar leva sitt eget liv. Historien är baserad på en sann händelse i USA 1967.
En klart sevärd film, lite förutsägbar (men inte så det stör) och den ger en tankeställare.

Tjejerna åkte för en stund sedan och nu tror jag att jag ska ta och spela lite... ;) Fram med Lego Batman! Wohooo!

Ett till wohoo! för glada Elin S som fyller år idag! WOHOOO!
Grattis Elin, the big 2-0! :D

Later, gator!

4 kommentarer:

  1. jag skulle nog också behöva ha lite gäster och få en anledning till att städa... det får väl bli till helgen. Hjälpsamma Tippan vill inte städa bara mörda dammsugaren.

    SvaraRadera
  2. HEEEEJ!
    Nu har vi antligen kommit fram till Brisbane och hostelet vi ska bo pa. Det verkar trevligt an sa lange :P Vi har dock bara kommit innanfor dorren, vantar pa att rummet ska stadas.
    Singapore var haftigt! Hotellet helt kung och allt annat ocksa. Helt sjukt rent overallt, man tror inte det ar sant :) Handlade gjorde vi saklart ocksa :) Varsitt par skor och en klanning till mig, mamma ljog nar hon sa att det var dyrt i singapore :P
    Pusss

    SvaraRadera
  3. haha du glömde ju att sofie också var med =) skämmes! ;P

    SvaraRadera
  4. Men! Sofie glömdes i texten. Det måste ha varit för att hon drog tidigare.... Kasnke...
    *skäms* :P

    SvaraRadera