lördag, januari 10, 2009

Tips: Miniatyrvärldar

På bloggen niotillfem skrevs det om Tilt/Shift-fotografering och att man kunde skapa dessa miniatyrvärldar (genom att lura ögat) i Photoshop. Jag var naturligtvis tvungen att testa själv!

Tyvärr hade jag inte så många bra foton som är lämpade för just detta ändamål, eftersom jag inte tar så många "översiktbilder" men det kommer jag göra framöver! Som ni kanske ser är bilden av Sydney tagen med mycket detaljer, och en bra bit från motivet, den bästa. Detta var riktigt skoj att prova och här kommer mina försök. ;)

Vill du också prova? Här finns en bra guide och helt überbra exempel på hur det kan se ut. :D
Eller om du inte har tillgång till Photoshop och vill göra det väääldigt enkelt för dig, kan du fixa dina biler online här. :)




Nu är det dags att gå och lägga sig, det är ju en dal imorgon också. Ikväll har jag inte vågat spela ena en bana i Lego Batman av rädsla för att fastna, men då fastnade jag med tilt/shift grejer istället... Typiskt. ;P
Natti.

1 kommentar:

  1. Snyggt snyggt snygg :)
    Jag behöver hjälp med en grej med bloggen, du kanske kan visa när ni kommer på middag imorn? :)

    SvaraRadera