onsdag, januari 07, 2009

Katten har tuppjuck

Leeloo är smått galen och jag vet inte vad problemet är. Denna 10-åriga, annars så timida, gosiga lilla varelse till katt, har ett kvällspatt som håller på att ta alla rekord. Hon springer omkring och hoppar på alla möbler, rusar från rum till rum så fort att hon spinner på parkettgolvet. Hon skriker och gnäller, kråmar sig mot mina fötter och min arm och min bildskärm - allt om vart annat. Hon har mat, vatten, kattlådan är ren... What else is there? Understimulerad? Ja, kanske. Får väl plocka fram fjäderpinnen och leka lite med henne. ;)

Idag hade jag vid flera tillfällen en del ämnen jag kände att jag skulle blogga om, BRA och intressanta grejer att yttra mig om (till skillnad från mitt vardagliga fnulande), men dom är borta... Poff!

En grej som hände idag var väääldigt irriterande. Först, fick brev från Arbets-
förmedlingen (nästan alltid irriterande) där dom tjafsar om min handlingsplan. Jag tog kontakt med min handläggare i förra veckan och mailade om min situation, precis som sist. Då gick det jätte bra och en handlingsplan var gjord. Idag fick jag alltså ett brev där dom undrade om jag fortfarande sökte jobb, vilket jag gör, eftersom jag bara är timanställd. Detta gör dom då och då, inget nytt.

Senare idag fick jag ett mail från min (vad jag trodde var min) handläggare att jag hade fått en NY handläggare och att det var henne jag skulle kontakta.
Då blev jag irriterad. Detta är FJÄRDE gången jag får ett meddelande, då jag försökt göra en ny handlingsplan, att jag fått en ny handläggare. Tre av dom har jag aldrig ens hunnit träffa personligen.
Eftersom jag jobbat i tre år på saxokam, och halva den tiden som timanställd, så har det varit lite lugnare på "Arbetsförmedlings-fronten" och jag ska kontakta dom ca 3 ggr/år. Allt ansvar ligger på mig; att hitta jobb, göra allt jobb vad gäller att få a-kassa att fungera o.dyl. Kan dom fan inte ens skicka ett jävla mail då dom tilldelar nya handläggare?! VA FAN?!

Nu till någonting trevligare. Maggie skulle dra ut på jakt efter den perfekta BH:n att ta med sig på resan till Australien och den skulle hon försöka hitta i Birsta City. Hon undrade om jag ville hänga på och jag tyckte att det skulle vara skönt att komma ut en sväng så det blev så. Jag passade på att gå in på Monki (lääänge sen sist) där alla rea kläder var så gott som utsålda. Men jag hittade en jätte fin bas top! D var gullig och lånade mig pengar så jag kunde köpa den. :D Lite cash kommer in imorgon, och då ska jag ta mig till Lagerhaus och köpa en grej som jag spanat in. Ska försöka att inte köpa med mig allt i butiken. ;)

Nu ska jag glo lite på dumburken. ;)
Toodles!

2 kommentarer:

  1. Hahaa, det är väl så.
    När man tittat på något tillräckligt mycket så tycker man att det är snyggt :P
    Lunch idag? :)

    SvaraRadera
  2. Samma sak hände mig med Af för två år sedan, ringde vad jag trodde var min handläggare, hon sa ingenting men lät lite konstig. Några dagar senare fick jag brev med uppmaning att besöka en jobbmässa från en helt annan person, men icke att han talade om att han var min nye. Det fick jag lista ut själv.

    Eva

    SvaraRadera