torsdag, januari 01, 2009

Nyårsafton

Vi tillbringade Nyårsaftonskvällen tillsammans med svärmor i Matfors. Där åts det god tre rätters middag; Toast Skagen till förrätt, pepparbiffar med kanon-
god sås och Hasselbackspotatis till huvudrätt och en killer glass med trippel-
choklad (ljus-, vit- och mörk choklad). Mumma!

Efter maten somnade Danne på soffan, i vanlig ordning, och Tippan (nyårs-
vovven på bilden nedan) gjorde detsamma fast på köksgolvet. Eva och jag tittade på hennes foton från Peru-resan, eftersom jag inte sett dom än och vi satt och pratade om lite allt möjligt. Vips! så var klockan 5 i 12 och jag väckte Danne för att vi skulle skåla in det nya året med lite lyxig Champis. Alla, utom Tippan, skålade in nyåret och försökte se lite raketer från balkongen - det gick väl så där... Men ett par stycken såg vi iaf. ;) Sen satt vi alla och surrade en stund till och så åkte vi hem vid 2-tiden på natten.

Allt som allt en lugn kväll. Så skönt!







Elli, bilden på maten är dedikerad dig. Vi tog lite mer bilder på mat, dom kommer Eva att lägga upp på sin blogg. ;)

Nu ska jag gå och bädda sängen så Danne kan flytta vidare från soffan. ;)

1 kommentar:

  1. Men så gott det ser ut!!!!!
    JAg gjorde din svärmors matbullar till vårt nyår och dom var sketa goda!!!

    SvaraRadera