tisdag, januari 06, 2009

Trettondagen

Har haft ytterligare en skön dag idag. :)
Min make kände sig inte så kry och pigg idag, så vi backade ur en "söndags-
middag" (detär ju trots allt en heldag iaf) hemma hos svärmor. Jag blev lite
"bummed" över detta och bestämde mig för att göra en god middag som jag varit sugen på lääänge. Det blev en pastasallad med pepparsalami och brieost. Såååå gott!

Ingredienser:
1. Vit fiberpasta med olivolja, pepparmix, salt och lite dragon.
2. Majs, tomater, sallad (lite oilka sorter) med lite salladsdressing
   (olja, cirtron, salt och peppar) och rödlök.
3. Det viktigaste - brie och pepparsalami.
4. Egengjord citronvatten att dricka till.


Resultatet blev detta:



I övrigt har jag gjort i princip detsamma som tidigare dagar; spelat lite spel (denna gång Little Big Planet och Lego Batman), städat toan (inte gjort varje dag men idag yipiii!) och glott på TV. Vilken överraskning. ;)

Ikväll kanske vi klämmer in en film (som D kommer att somna mitt i) eller
så kanske jag lyckas få D att spela lite mer spel med mig. ;)
Vi får väl se vad kvällen erbjuder. Toodles!

2 kommentarer:

  1. Men så gott!!!!
    Jag älskar verkligen brie ost.
    Hela alltet såg underbart gott ut!!!
    Vad du kan!/elli

    SvaraRadera
  2. Ja ni missade helstekt fläskkotlett med champinjonstuvning.
    Det var gott.

    Eva

    SvaraRadera